خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی مطرح کرد:

استقرار یگان‌های حفاظتی در سازمان‌های نیمه‌دولتی و دولتی

استقرار یگان‌های حفاظتی در سازمان‌های نیمه‌دولتی و دولتی
کد خبر : ۵۴۵۴۶۲

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ایران ۹۶ امن تر از ایران ۹۵ است و با وجود تمام تحولات و ناامنی هایی که گروه های تروریستی سعی می کنند در منطقه ایجاد کنند در سایه هدایت های داهیانه رهبری، مشارکت مردم و دستگاه ها و سازمانها، امنیت خوبی در کشور برقرار است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، اسکندر مومنی روز چهارشنبه در ششمین روز از هفته ناجا که با نام پلیس؛ دانش بنیانی، پژوهش محوری و توانمندی نام گذاری شده است.

این مقام مسئول در حاشیه نخستین گردهمایی بزرگ یگان‌های حفاظت و رده های تابعه پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امنیت حاصل کار جمعی و هماهنگی تمام دستگاه ها و مشارکت همه مردم با پلیس است.

وی تصریح کرد: باید در همه سازمان ها، دستگاه های دولتی و نیمه دولتی بستری فراهم شود تا یگان های حفاظتی مستقر شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بیش از ۱۰ وزارتخانه اعلام آمادگی کردیم تا در آنها یگان حفاظت مستقر کنیم ، گفت: برای اینکه از منابع و امکانات و تجهیزات سازمان های مختلف به خوبی حفاظت شود نیاز به استقرار نیروهای یگان حفاظت در آنها است.

سردار مومنی اعلام کرد: بحمدالله عملکرد و دستاوردهای بسیار خوبی نیز با استقرار نیروهای یگان حفاظت در سازمان های مختلف حاصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای یگان حفاظت با آماده شدن بستر لازم از سوی سازمان ها می توانند بعد از آموزش و تحت نظارت پلیس به فعالیت بپردازند.

جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه امنیت حاصل تعامل جمعی است و پلیس به تنهایی نمی تواند به این مهم دست یابد، افزود: برای این منظور  به مشارکت مردمی ، تعامل و هماهنگی همه دستگاه ها و سازمان ها نیاز است تا بستر لازم برای این مهم فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره از سرگیری شماره گذاری هشت خودروی ممنوع شده توسط پلیس خاطر نشان کرد: این مصوبه مشروط دراین باره به تصویب رسیده بود و پلیس تابع قانون است، قانون هر چه باشد پلیس موظف است آن را اجرا کند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر بنا بر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی شماره گذاری خودروهای تیگوپنج ، آریزوپنج ، ام وی ام ایکس ۳۳، جک اس پنج ، لیفان ۸۲۰، سوزوکی گراند ویتارا، هایما اس هفت و byds۶به دلیل بالا بودن مصرف سوخت متوقف شده است و خودروسازان هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده اند.

وی تصریح کرد: خودروسازان موظفند به ازای هر خودرو با مصرف سوخت بیش از ۸.۵ لیتر در مسافت معین ، یک خودرو فرسوده را از رده خارج کنند.

این مقام مسئول افزود: این در حالی است که دیروز از طریق اخبار مطلع شدیم که دولت، بار دیگر درباره این مصوبه مشروط تصمیم گیری می کند ، باید این سوال را از بخش هایی بپرسید که مصوبه دولت را زیرپا می گذارند.

وی در ادامه تأکید کرد: پلیس با شماره گذاری خودروهای فاقد ایمنی موافق نیست، اما شاهدیم این خودروها همچنان تولید و شماره گذاری می شوند، ضمن اینکه فرآیند شماره گذاری آخرین مرحله از تولید خودرو است.

این مقام عالی رتبه در کشور تصریح کرد: باید مصوبات به گونه‌ای تصویب شود که در زمان تولید خودرو لحاظ شده و برای هیچ مصوبه ای شرط در نظر گرفته نشود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد استفاده از لباس پلیس و استخدام نیروها در پاساژها برای حفاظت از این اماکن گفت: فرآیند استخدام و دادن تجهیزات به مأموران شرکت های یگان حفاظت توسط پلیس انجام می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تجهیزات نیز بنا به فراخور و سطح شرکت ها و مأموریت هایی که نیروهای یگان حفاظت باید انجام دهند لحاظ می شود و متفاوت است که بستگی به درجه موسسات دارد به این صورت که هر چه موسسات بزرگتر باشند تجهیزات به روزتری دریافت می کنند.

سردار مومنی یادآور شد: پلیس بر آموزش و تجهیزات آنها نظارت و تخلفات احتمالی را رصد می‌کند.

جانشین فرماندهی انتظامی ناجا تصریح کرد: ممکن است نیروهایی در پاساژها برای حفاظت ، از لباس پلیس استفاده کنند که در صورت مشاهده با آنها برخورد می شود. بر این اساس به مسئولین بخش های عمومی و پاساژها توصیه می کنیم که از شرکت های معتبر یگان حفاظت استفاده کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز