در جلسه امروز شورای شهر تهران؛
حافظی اسنادی از ناایمن بودن خط 7 مترو ارائه کرد
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست در جلسه امروز شورای شهر تهران اسنادی مبنی بر ناایمن بودن خط 7 ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمتالله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست با ارائه اسنادی مبنی بر ناایمنی خط 7 گفت: من مانند برخی نیستم که برایم سنگ، آهن و آجر و پول مهم باشد برای من جان انسانها در درجه اول اهمیت قرار دارد.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: من به سه سند استناد میکنم دو روز پیش از افتتاح خط 7 مترو در هیجدم خرداد 96 شاهد بودیم معاون عملیات و نقلیه ریلی خطاب به احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهرهبرداری مترو نامهای نوشته است که در آن ورود مسافر به خط 7 را با مخاطرات و ریسک فراوان همراه دانسته، او اضافه کرده به منظور و صیانت از جان مسافران از بهره برداری خط 7 تا زمان رفع نواقص عمده ممانعت شود.
حافظی ادامه داد: سند دوم به روز افتتاح در 20 خرداد مربوط میشود. مدیر مرکز فرمان به احمدی بافنده طی نامهای شرایط خط 7 را برای شروع مسافربری ناایمن دانسته است. او در این نامه از بافنده درخواست کرده از انتقال مسافر با خط 7 ممانعت شود هر گونه جابجایی خط 7 به صورت مانوری و آزمایشی صورت گیرد.
این عضو شورای شهر در تشریح سند دوم خود مبتنی بر خطرناک بودن خط 7 افزود: در این نامه مدیر مرکز فرمان صریحا به احمدی بافنده تذکر داده است که در صورت وقوع هر گونه حادثهای در خط 7 امدادرسانی به مسافران تقریبا غیرممکن است. قابل ذکر است که این مکاتبه برای سازمان بازرسی و حراست مرکزی نیز ارسال شده است.
حافظی ادامه داد: در سند سوم مدیر مهندسی کیفیت وایمنی نامهای خطاب به احمدی در 18 خرداد 96 فرستاده است. در این نامه آمده است؛ امکان بهرهبرداری ایمن از خط 7 تا این لحظه وجود ندارد.
او افزود: تنها محدوده ایستگاه محمدیه تا ایستگاه صنعت به صورت ناپایدار ارتباط وجود دارد؛ از محدوده بسیج تا ایستگاه محمدیه به طول 7 کیلومتر وسیله ارتباطی بین مرکز و راهور وجود ندارد و هنوز کابل فیبر نوری در این مسیر نصب نشده است؛ از سوی دیگر تابلوهای راهنما و هشدار در طول مسیر و ایستگاهها نصب نشده و در مواقعی که راهبر به هر دلیل منحرف گردد تشخیص محل دقیق قطار و اعلام به مرکز فرمان بسیار سخت است.
وی تصریح کرد: ایستگاههای بهرهبرداری شده از حداقل امکانات آتش نشانی برخوردارند و انشعاب آب در ایستگاهها تامین نشده است.
حافظی با تاکید بر اینکه قصد سوال ندارد و فقط میخواهد گزارش از مترو ارائه دهد، تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن ایستگاههای بهرهبرداری در صورت توقف قطار به هر دلیل و تخلیه مسافران در داخل تونل، مسیر های خروج مسافرین در داخل تونل تعبیه نشده است و بسیاری از ایستگاهها جهت هدایت مسافرین به سمت خارج آمادگی لازم را ندارد؛ در ادامه این نامه آمده است با توجه به موارد ذکر شده و اینکه الزامات کافی برای بهرهبرداری از خط 7 فراهم نیست؛ شروع مسافرگیری در این شرایط، ناایمن و پرخطر خواهد بود و خواهشمندم تا زمان حل این ایرادات بهرهبرداری از این خط به تعویق بیفتد.