خبرگزاری کار ایران

مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان:

سازمان‌های بیمه‌گر در خصوص سوءاستفاده از نسخ پزشکی با متخلفان برخورد کنند

سازمان‌های بیمه‌گر در خصوص سوءاستفاده از نسخ پزشکی با متخلفان برخورد کنند
کد خبر : ۴۹۹۶۰۳

مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان با بیان این که آمار و ارقام ارائه شده در خصوص هزینه های درمان و نسخ پزشکی از سوی مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه اغراق آمیز است، گفت: در مورد سوء استفاده از نسخ پزشکی ، اطلاعات نسخ بیمه ای پزشکی در اختیار سازمان های بیمه است و اختیار برخورد با معدود متخلفین و سواستفاده کنندگان در این زمینه نیز نزد بیمه است.

به گزارش ایلنا، علی شهرامی؛ مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان در پاسخ به اظهارات مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه در خصوص هزینه های درمان و نسخ پزشکی ضمن بیان این مطلب گفت: قبل از طرح تحول نظام سلامت بیمه های پایه بسیاری از خدمات مهم و ضروری درمانی و داروها و لوازم پزشکی حیاتی را پوشش نمی دادند و مردم ناچار بودند در مراجعه به مراکز درمانی هزینه آن را از جیب خود بپردازند.

وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و اجرای قانون در این زمینه، دولت پرداخت این هزینه ها را به عهده گرفت و بدیهی است که با کاهش سهم پرداختی مردم، سهم پرداخت دولت افزایش یافته باشد و این امر باعث افزایش بهره مندی اقشار محروم و متوسط جامعه از خدمات درمانی شده و افزایش هزینه های درمانی از سوی دولت، رفاه و سلامت مردم را موجب شده است.

شهرامی با بیان این که آمار و ارقام ارائه شده در خصوص هزینه های درمان و نسخ پزشکی از سوی مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه اغراق آمیز است، گفت: در مورد سوء استفاده از نسخ پزشکی این نکته قابل توجه است که اطلاعات نسخ بیمه ای پزشکی در اختیار سازمان های بیمه است و اختیار برخورد با معدود متخلفین و سواستفاده کنندگان در این زمینه نیز نزد بیمه است .
وی افزود: اگر تاکنون در این زمینه اقدام جدی نشده است متوجه سازمان های بیمه گر است و جای تعجب و تاسف است که به جای اجرای قانون و برخورد با متخلفین موضوع در رسانه ها مطرح می شود.

شهرامی با بیان این که طرح این گونه موضوعات در رسانه آنهم بدون مستندات موجب تشویق اذهان عمومی و خدشه دار کردن اعتماد مردم به جامعه پزشکی است، گفت: توصیه ما این است که سازمان های بیمه گر خصوصا سازمان تامین اجتماعی با داشتن اطلاعات گسترده و اختیارات لازم نسبت به اجرای قانون و برخورد با متخلفین اقدام نماید و از هر گونه جنجال مطبوعاتی که به ضرر سلامت و اعتماد جامعه است خودداری کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز