خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت نخست دولت است

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت نخست دولت است
کد خبر : ۴۵۸۷۷۹

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد بازیگران عرصه پیشگیری از اعتیاد هستند،‌ گفت: آنها ظرفیت‌هایی هستند که باید تقویت شوند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، علی مویدی در مراسم تقدیر از اعضا و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: تاکنون در عرصه‌های مختلف کشور ثابت شده که هر جا کار به مردم سپرده شده، کارها به بهترین شکل انجام شده و به سامان رسیده است.

وی افزود: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که از سوی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مطرح شد، دارای مطالعات عمیق علمی و عملی است و ابعاد آن به خوبی مشخص و ارائه شده است، امروزه نیز دستاوردهای این رویکردِ بسیار عمیق، دارد به نتیجه می رسد.

قائم مقام دبیرکل ستاد با اشاره به برگزاری همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که 13 و 14 آذر ماه در تهران برگزار شد؛ گفت: آن همایش، نمونه ارزشمندی از تحقق رویکرد اجتماعی بود و همگان باید به این درک برسند که می‌توان در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی از سرمایه الهی (نیروی انسانی) بهره برد و بیشترین تجارب را کسب کرد.

مویدی بیان داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت نخست دولت است و موفقیت در این امر نیازمند مشارکت جدی مردم و استفاده دولت از این ظرفیت ارزشمند است.

وی در پایان بر اشراف اطلاعاتی سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به قوانین و آیین‌نامه‌های ابلاغی ستاد، کسب اطلاعات سمن‌ها نسبت به تهدید مواد مخدر و تقویت و توانمندسازی سمن‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ستاد معتقد است سازمان‌های مردم‌نهاد بازیگران عرصه پیشگیری از اعتیاد هستند لذا نهایت تلاش خود را در جهت حمایت از شما عزیزان به کار خواهیم بست.

تولیدات یک بهبودیافته توان رقابت با بازار داخلی را دارد

 پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این مراسم گفت: برگزاری همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که با حضور 800 سازمان مردم‌نهاد از سراسر کشور در تهران برگزار شد، تجربه مهمی بود که علاوه بر تحقق دستاوردهای رویکرد اجتماعی شدن، موجب شد سمن ها تولیدات خود را به نمایش بگذارند و موجب حیرت بازدید کنندگان شوند که چطور یک بهبودبافته قادر به تولیداتی است که توان رقابت با بازار داخلی را دارد.

وی ادامه داد: نمایش تولیدات بهبودیافتگان در آن همایش، مسئولان و بازدید کنندگان را به این باور رساند که باید چشم‌ها  را شست و جور دیگر دید، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز فرموده‌اند "آسیب‌دیدگان اجتماعی عائله مسئولان نظام هستند"، که اگر آنان را باور کنیم می‌توانند در کنار سایر افراد جامعه قرار گیرند و به زندگی اجتماعی خود ادامه دهند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: 97 درصد از مردم کشورمان پاک و سالم هستند که باید به این باور رسید که آن 97 درصد، می‌توانند سه درصدی را که گرفتار اعتیاد شده اند، تحت حمایت خود قرار دهند.

افشار گفت: اگر پیشگیری از اعتیاد به نحو احسن انجام شود، اثربخشی برنامه نیز بیشتر خواهد بود، ستاد نیز از هیچ کمکی در تسهیل امور سازمان های مردم نهاد دریغ نخواهد کرد تا شاهد رشد و ترقی در این حوزه باشیم.

همچنین محمد بیرجندی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در این مراسم گفت: همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با هدف انسجام‌ دهی به سیاست‌ها و ارائه فعالیت‌‌های سازمان ‌های غیر دولتی فعال درحوزه اعتیاد با رویکرد پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی از آسیب ‌دیدگان و افراد در معرض آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد برگزار شد که بسیار مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در این همایش، سطح بندی سازمان‌های مردم‌نهاد در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی موجب شد سمن‌ها گرد هم بیایند، خود را بشناسند و ستاد نیز نسبت به توانمندسازی آنان اقدام نماید.

بیرجندی در ادامه افزایش اعتماد اجتماعی نسبت به برنامه های ستاد و مشارکت سمن ها در همکاری‌های داوطلبانه برای برنامه ریزی‌های منطقه ای را از جمله دستاوردهای مهم همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه خواند.

در پایان مراسم از کتاب نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ، اقدام و عمل سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از کتاب رونمایی و از 8 سمن فعال در برگزاری این همایش تقدیر شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز