خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور:

ضرورت ایمن‌سازی بیمارستان‌های قدیمی/ از پلاسکو عبرت بگیریم

ضرورت ایمن‌سازی بیمارستان‌های قدیمی/ از پلاسکو عبرت بگیریم
کد خبر : ۴۵۴۳۴۸

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو بر ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی برخی بیمارستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی امروز در نشست خبری خود، در مورد این مساله که بسیاری از بیمارستان‌ها ساختمانی بسیار قدیمی دارند و ممکن است؛ دچار حادثه شوند، گفت: ایمن‌سازی بیمارستان‌ها بسیار مهم است، اما سازمان نظام پزشکی کشور در این زمینه نقش هشدار دهنده‌دارد.

وی ادامه داد: من در پیام تسلیتی که برای آتش‌نشان‌ها فرستادم نیز این مساله را گوشزد کردم که در حادثه پلاسکو بیمارستانهای ما بسیار خوب عمل کردند، اما از طرف دیگر بیمارستان‌ها خود روی دیگر سکه هستند و می‌توانند بحران‌زده‌ شوند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: بسیاری از بیمارستان‌های ما آسیب‌پذیر هستند و مساله رسیدگی به آنها بسیار اورژانسی است؛ زیرا خود این بناها ممکن است در حادثه‌ای آسیب ببینند.

زالی افزود: دولت و مجلس باید از حادثه پلاسکو عبرت بگیرند و برنامه‌ای ملی را برای تقویت سازه‌ای، ایمن سازی و ایجاد ساختمان‌های جدید برای بیمارستان‌های قدیمی تدوین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعرفه‌ها گفت: تعرفه بیمه‌ها در بخش خصوصی بر مبنای بخش دولتی است، بنابراین پیشنهاد ما این است که بیمه‌گر مبنای پرداخت تعرفه در بخش خصوصی را به گونه‌ای دیگر قرار دهد، زیرا اکنون فاصله میان تعرفه‌های بیمه و بخش خصوصی زیاد است؛ بنابراین پرداخت از جیب مردم زیاد می‌شود و مردم شیرینی بیمه را حس نمی‌کنند و اکنون که هنوز بودجه سلامت سال آینده طراحی نشده است، می‌توانیم این اشکال را به نفع مردم اصلاح کنیم.

زالی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر ما بحث عدالت پرداخت در جامعه پزشکی است و این مسئله که چرا یک متخصص کودک باید درآمد کمتری نسبت به متخصص دیگری داشته باشد. بنابراین تعرفه ترجیحی پزشکان عمومی، داخلی، روانپزشکان،ماماها، متخصصان کودک و عفونی باید رشد بالاتری داشته باشد هرچند که ما دو سال قبل این مسئله را در شورای عالی بیمه تصویب کردیم. این مسئله سبب شده در برخی بخش‌ها همکاران ما ورود پیدا نکنند. به طور مثال برای چند سال هیچ کس برای فوق‌ تخصص جراحی کودکان داوطلب نمی‌شد، اما پس از اصلاح تعرفه‌ها امسال همه ظرفیت‌های تخصص پر شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: رشد تعرفه پزشکان عمومی ما آسیب‌پذیرتر از دیگر پزشکان است، برخی نیز عنوان می‌کنند اگر فاصله تعرفه پزشکان عمومی و متخصص خیلی کم شود مردم به جای مراجعه به متخصص به پزشک عمومی مراجعه می‌کنند. پیشنهاد ما این است که سازمان‌های بیمه‌گر تعرفه جدایی برای پزشکان عمومی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز