خبرگزاری کار ایران

سرخو:

معضل ترافیک با انتقال نمایشگاه‌ها به خارج شهر حل نمی‌شود

معضل ترافیک با انتقال نمایشگاه‌ها به خارج شهر حل نمی‌شود
کد خبر : ۴۳۹۷۷۹

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: اگر نمایشگاه‌ها هم به خارج از شهر برود، بار ترافیکی درست نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو؛ رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن اشاره به اینکه در برنامه ۵ ساله دوم تمامی موارد که در جلسه امروز شورا مورد بحث و انتقاد قرار گرفت؛ لحاظ شده است، اظهار داشت: تمام پیش بینی لازم در خصوص ایجاد تقاطع‌های غیرهم سطح و اتوبوسرانی و مترو تا پایان سال ۹۷ در طرح تفصیلی در نظر گرفته شده به طوری که پیش بینی شده تا پایان ۹۷ حمل و نقل عمومی به ۷۵ درصد افزایش یابد. همچنین در حوزه اتوبوسرانی جلسات خوبی با مسئولان داشتیم و امیدواریم شهرداری اعتبارات لازم را تخصیص دهد.

وی افزود: در بحث مترو با پشتیبانی خوبی که توسط بانک شهر صورت گرفته امیدواریم عقب ماندگی‌هایی که وجود دارد برطرف شود. در برنامه ۵ ساله دوم همچنین پیاده راه‌ها و پارکینگ‌های حومه‌ای در نظر گرفته شده است. تهران نیاز به ۷۴۰ کیلومتر مترو نیاز دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن شهرهای اقماری است که باید توسط دولت تامین شود.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره ترافیک یک ماهه گذشته تهران گفت: اگر این گونه فکر کنیم که باید محل برگزاری نمایشگاه به بیرون از تهران انتقال یابد، باید دانشگاه و نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها هم بیرون ببریم تا شهر خلوت شود در این موضوع باید واقع بینانه بود دوستان باید توجه داشته باشند که ترافیکی در یک ماهه اخیر داشتیم نه ربطی به نمایشگاه دارد و نه ربطی به مهمانسرای خیابان الهیه که سردار مهماندار به آن اشاره داشتند .

سرخو اضافه کرد: در تهران شاهد بودیم که شوک ترافیکی ایجاد شد و همچنان پس لرزه‌های این شوک ادامه پیدا کرده است. اگر نمایشگاه هم به خارج از شهر برود بار ترافیکی درست نمی‌شود البته با خارج شدن نمایشگاه از شهر مخالفتی ندارم چرا که در دنیا هم نمایشگاه در حومه شهر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز