خبرگزاری کار ایران

لزوم ارتقا سطح زیستی منطقه 21

لزوم ارتقا سطح زیستی منطقه 21
کد خبر : ۴۲۳۵۱۶

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از منطقه ٢١ و نشست با شورایاران منطقه با اشاره به جایگاه ویژه منطقه ٢١ بعنوان یکی از مهم‌ترین مناطق مرزی شهر تهران و نقش آن در قالب مهم‌ترین مبادی ورودی و خروجی شهر با توجه به حجم بالای سفر‌ها در این منطقه که عموما مقاصد این سفر‌ها مناطق مرکزی و سایر مناطق شهر می‌باشد نسبت به توجه ویژه به منطقه ٢١ در زمینه تسهیلات ترافیکی و تقاطع‌های غیر همسطح تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو گفت:علیرغم کمبود اعتبارات و بودجه شهرداری و به طبع آن سیاست عدم شروع پروژه‌های جدید در بسیاری از مناطق تهران، با توجه به وضعیت و شرایط منطقه ٢١ به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار نسبت به بسیاری از مناطق شهر تهران؛ بایستی در مورد مناطق کمتر برخورداری مانند منطقه ۲۱ استثنا قائل شد و از شروع پروژه‌های ضروری و مورد نیاز مردم منطقه ٢١ بطور جدی و اکید حمایت می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به حضور و استقرار کثیر واحدهای صنعتی در منطقه و به طبع آن مشکلات زیست محیطی و آلودگی‌های محیطی و مزاحمت‌های ترافیکی برای ساکنین منطقه ٢١، خواستار همکاری و مساعدت این مجموعه‌های صنعتی با شهرداری و شورایاران منطقه در جهت بهبود فضای زیستی شهروندان و ارائه حمایت و خدمات فرهنگی ورزشی و.. در جهت ادای دین این بنگاه‌های اقتصادی صنعتی به شهروندان منطقه ٢١ شد.

سرخو با اشاره به کمبود تسهیلات حمل و نقل در منطقه ٢١ در مقوله اتوبوسرانی و مترو و تاکسی نسبت به بررسی امکان لحاظ نمودن خط LRT در محدوده منطقه ٢١ جهت پوشش کمبودهای مذکور ابراز امیدواری کرد.

وی افزود در صورت تحقق یافتن پروژه خطوط LRT در مسیر میدان تجریش - میدان راه آهن و مسیر میدان امام حسین - میدان آزادی که باعث افزایش ۵/۲ برابری ظرفیت حمل نقل مسیرهای مذکور با حذف توامان آلودگی‌های سوختی به جهت فعالیت الکتریکی خطوط LRT و به تبع آن آزاد شدن اتوبوس‌های مسیر‌های مذکور خواهد شد، نسبت به بکارگیری این اتوبوس‌ها در مناطق بخصوص غربی تهران از جمله منطقه ٢١ به جهت پوشش کمبود در حوزه اتوبوسرانی اقدام خواهیم کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به لزوم ارتقا سطح زیستی منطقه و اشاره به قدمت بسیاری از شهرک‌های مستقر در منطقه و فرسودگی آن‌ها، در بسیاری از موارد لزوم اطلاق بافت فرسوده به این شهرک‌ها ضروری است و ساکنین این مجموعه‌ها بایستی به جهت نوسازی از امکانات و تسهیلات بافت فرسوده برخوردار گردند.

سرخو در ارتباط با لزوم نوسازی بافت فرسوده در منطقه و تغییر به سمت بافت‌های مسکونی مناسب و مدرن و پاسخگوی نیازهای امروز خواستار حمایت و همکاری بیش از پیش شهرداری در جهت ایجاد انگیزه برای ساکنین بافتهای فرسوده شد. وی همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه فضای تجاری در منطقه ٢١ نسبت به سایر مناطق تهران توجه به مقوله مذکور را گامی در جهت بهبود فضای زیست و مسکونی‌تر شدن منطقه ٢١ دانست.

ایشان در انت‌ها تحت عنوان پیشنهادی فرهنگی از شورایاران منطقه ٢١ درخواست نمود نسبت به همکاری و تعامل شهرک‌های مستقر در منطقه ٢١ به جهت استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر و ایجاد منافع مشترک پیش قدم شوند.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بازدید از سرای محله فرهنگیان واقع در منطقه ٢١ ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های صورت پذیرفته در راستای ارتقای سطح زیستی فرهنگی شهروندان و تشکر از شهردار منطقه بابت موارد مذکور ضمن اشاره به جایگاه ویژه منطقه ٢١ بعنوان قطب صنعتی شهر و حتی کشور نسبت به وجود کمبود‌ها و لزوم ادامه فعالیت‌های عمرانی فرهنگی در منطقه تاکید نمود. وی همچنین نسبت به تعریف و لحاظ شدن فضای قرائت خانه در سرای محله فرهنگیان با توجه به شرایط سکونت مردم در خانه‌های کوچک و نیاز دانش آموزان و دانشجویان به فضای مناسب جهت مطالعه علی الخصوص در فصل امتحانات ابراز خرسندی و رضایت نمود.

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه ۲۱ شهرداری تهران به بازدید از پروژه‌های عمرانی و حمل و نقلی این منطقه نیز پرداخت.

پروژه‌های مورد بازدید ایشان در این بازدید شامل تقاطع غیرهمسطح بلوار گل‌ها – بزرگراه فتح، بزرگراه فتح – بلوار ایران خودرو و شهید لشگری – بلوار ایران خودرو و آبگیر و کانال خیابان دانشگاه بود.

در پایان این بازدید محسن سرخو به دیدار خانواده‌های شهدا در منطقه ۲۱ رفت.

خانواده‌های شهیدان محمد علی بشارتی از شهدای دوران مقدس جنگ و ستار اورنگ از شهدای مدافع حرم دو خانواده‌ای بودند که عضو شورای اسلامی شهر تهران با آنان دیدار و بر لزوم تکریم آنان و جایگاه والای شهدا تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز