آغاز پرداخت هزینه و نهایی کردن ثبتنام در سماح/قیمت نهایی سفر در ایام اربعین تعیین شد
سازمان حج و زیارت در اطلاعیهای اعلام کرد: متقاضیان زیارت اربعین که از ۱۶ مرداد ماه در سامانه سماح ثبتنام کردهاند، از روز شنبه تا ۷۲ ساعت به نهایی کردن ثبتنام خود و پرداخت هزینهها اقدام کنند.
به گزارش ایلنا، سازمان حج و زیارت روز چهارشنبه با صدور اطلاعیهای از متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی که نامنویسی خود را در سامانه سماح انجام دادهاند خواست تا از روز شنبه ثبتنام خود را نهایی کنند.
در متن اطلاعیه منتشر شده سازمان حج و زیارت آمده است: به اطلاع علاقهمندان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) میرساند که با مراجعه به سامانه سماح به آدرس (https://samah.haj.ir) نسبت به ثبتنام خود و همراهانشان اقدام کنند.
ضمناً افرادی که از تاریخ ۱۶ مرداد ماه سال جاری در سامانه سماح ثبتنام کردهاند از روز شنبه مورخ ۲۷ شهریور ماه به مدت ۷۲ ساعت مهلت دارند، نسبت به پرداخت هزینههای مربوطه و نهایی کردن ثبتنام خود اقدام کنند.
شایان ذکر است متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت نام کردهاند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینهها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاههای بانکی اقدام نمایند.
ضمناً هزینههای عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر است:
۱-هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر ۴۰ دلار که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه میشود.
۲-هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر ۲۵۹.۰۰۰ ریال
۳-حق الزحمه کارگزاری ۱۰۰.۰۰۰ ریال
این نکته حائز اهمیت است که قبل از پرداخت هزینهها، امکان ویرایش اطلاعات، حذف، اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.
سازمان حج و زیارت در بخشی دیگر از این اطلاعیه با برشمردن نکات دیگر برای متقاضیان سفر در ایام اربعین حسینی آورده است:
۱)با توجه به اینکه علاقهمندان میتوانند با مراجعه به سامانه سماح ، شخصاً نسبت به ثبت نام و تشکیل گروه اقدام کنند، چنانچه ثبت نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود به ازاء هر نفر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال به هزینههای فوق افزوده میشود.
۲) دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.
۳)سرگروه محترم میبایست پس از واریز هزینههای مربوطه، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ۳x۲ یا ۴x۳ را به دفتر زیارتی که بههنگام ثبتنام در سامانه سماح انتخاب کرده، تحویل نماید.
۴) در صورت انصراف هریک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام کند.
بدیهی است در صورت انصراف، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.