خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق احیاء بناهای تاریخی خبر داد:

رشد ۶۰۰ درصدی واگذاری بناهای تاریخی در ۹ ماهه اخیر

رشد ۶۰۰ درصدی واگذاری بناهای تاریخی در ۹ ماهه اخیر
کد خبر : ۳۶۲۸۵۰

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی از رشد ۶۰۰ درصدی واگذاری بناهای تاریخی در ۹ ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پوینده در نشست خبری خود در ارتباط با اقدامات صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی گفت: تدوین کتاب فرصت سرمایه‌گذاری زبان انگلیسی و فارسی، ارتقاء زیرساخت‌های آی‌تی و بهبود وضعیت امنیت اطلاعات، کاهش مدت زمان واگذاری‌ها، تسهیل مسیر مزایده، تاسیس دفتر امور بین‌الملل برای فعالیت در زمینه ۶۷ تفاهم‌نامه بین‌المللی این صندوق با کشورهای حوزه فرهنگی از جمله اقداماتی بود که در این مدت انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های پیش ارتباط با جامعه هدف به خوبی برقرار نشده بود گفت: درصدد هستیم برندهایی را که علاقه‌مند هستند در زمینه اقتصاد فرهنگی کار کنند؛ جذب کنیم.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی با اشاره به گرفتن مجوز برای نشریه در زمینه احیا و مرمت با رویکرد علمی اظهار کرد: تا قبل از دولت یازدهم ۱۳ بنا توسط این صندوق واگذار شده بود و هیچ مرمتی نیز صورت نگرفته بود، اما در دو سال اول دولت یازدهم پنج بنا واگذار شد و پس از ‌آن نیز در ۹ ماه گذشته ۳۱ بنا با قرارداد قطعی واگذار شده است و یا در حال طی کردن مراحل قرارداد هستند.

پوینده افزود: واگذاری‌های ما در ۹ ماه گذشته ۶۰۰درصد رشد داشته و از نظر منابع جذب سرمایه نیز هزار درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ۲۲ استان واگذاری بنا صورت گرفته است گفت: اصفهان با ۶ بنا و سمنان با ۵ بنا در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. پیش‌بینی ما این است که هرماه حداقل دو بنا را به بهره‌برداری برسانیم.

پوینده در خصوص برنامه‌های سال ۹۵ این نهاد اظهار کرد: ریاست سازمان تاکید کردند که واگذاری ۱۵۰ بنا را داشته باشیم که کار سختی نیست همچنین تلاش می‌کنیم از صندوق توسعه ملی ۵۰۰ تا هزار میلیارد ریال برای کمک به بهره‌برداران اختصاص دهیم. باید توجه داشته باشیم که بهره‌برداری از این بنا‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی، اشتغالزا و در مناطق فاقد مراکز گردشگری کمک‌کننده خواهد بود.

مدیرعامل صندوق احیا افزود: امیدواریم امسال برای اولین بار با خرید و فروش بناهایی با مالکیت خصوصی کمک کرده و بازار عرضه و تقاضا را مدیریت کنیم. همچنین در خصوص بهره‌برداری از یک یا دو بنا در کشورهایی همچون عراق و ازبکستان در حال مذاکره هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز