خبرگزاری کار ایران

۱۳۶ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین گرفتار سیل و آبگرفتگی

۱۳۶ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین گرفتار سیل و آبگرفتگی
کد خبر : ۳۶۱۷۱۷

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام گزارش سیل و آبگرفتگی طی ۷۲ ساعت گذشته، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به ۲ هزار و ۵۰۰ تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری با برپایی ٥٤٨ دستگاه چادر امدادی ارائه کردند و آب از ۳۲۵واحد مسکونی تخلیه شد؛ ۱۳۶شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز با بیان اینکه به این که بدنبال بارش‌های ۳ روز گذشته، امدادگران خدمات لازم را به پنج هزار و ۶۰۰ تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۲ استان کشور ارائه کردند، اظهارداشت: استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کردستان و آذربایجان شرقی طی بارش های اخیر متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند.

وی ادامه داد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی به ۲ هزار و ۵۰۰ تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری با برپایی ٥٤٨ دستگاه چادر امدادی ارائه کردند و آب از ۳۲۵واحد مسکونی تخلیه شد؛ ۱۳۶شهر، روستا و مناطق عشایرنشین نیز از سوی امدادگران هلال احمر امدادرسانی شد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر به نجات و انتقال به مناطق امن ۱۱ نفر اشاره کرد و افزود: ۵ تن از این افراد طی ۳ سورتی پرواز نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند؛ به علاوه ۶ تن از آسیب دیدگان نیز به مراکز درمانی منتقل که از این تعداد ۳ نفر به وسیله بالگرد طی ۳ سورتی پرواز، انتقال داده شدند.

به گفته وی، امدادرسانی در استان های  خوزستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و اصفهان همچنان ادامه دارد.

چرخساز با اشاره به انجام عملیات برف و کولاک طی ۷۲ ساعت گذشته، افزود: سه استان استان لرستان، اصفهان و گیلان متاثر از برف و کولاک بوده است که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۹ محور اقدام به امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک کرده اند.

وی با بیان اینکه با تلاش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر به ۳۱۷ تن از متاثران از برف و کولاک امدادرسانی شده است، تاکید کرد: به ۸۵ نفر از متاثران به صورت اضطراری اسکان داده شد.

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در خصوص توزیع اقلام غذایی در میان در راه ماندگان و متاثران از برف و کولاک، خاطرنشان کرد: ۱۰ بسته غذایی، ۴۵ قرص نان، ۵ کیلو خرما، ۹۰ بسته بیسکوییت و ۷۴ تخته پتو در میان متاثران توزیع شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز