خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران :

نبود فضای پشتیبان در تهران برای بیمار و همراهش مشکل ساز است

نبود فضای پشتیبان در تهران برای بیمار و همراهش مشکل ساز است
کد خبر : ۳۵۲۴۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:یکی از مشکلات اساسی ما اکنون نبود فضای پشتیبان برای بیماران و همراهان آن‌ها در تهران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش مغز استخوان و جشن ۲۵ سالگی سلول‌های بنیادین، گفت: امروز صدمین پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی انجام می‌شود که کار بسیار پیچیده و سختی است و امیدواریم مجموعه کاملی که با همت دکتر قوام‌زاده در دانشگاه تهران و شهید بهشتی آغازشد و همچنان هم ادامه دارد، بیش از گذشته گسترش یابد.

وی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی و بیمارستان شریعتی در طول ۲۵ سال از فعالیت خود در حوزه سلول‌های بنیادین تلاش کردند و وزارت بهداشت، خیرین و متخصصین زیادی نیز دراین حوزه کمک کردند و در این راستا به موفقیت‌های زیادی دست یافتیم، اما همچنان کمبود‌ها وجود دارد و آنچه که نیاز کشور است در کل حوزه درمان در حال حاضر تعداد تخت‌ها، تعداد پزشک و تعداد پرستار است که در این زمینه با استانداردهای متوسط جهانی فاصله بسیار زیادی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: باید از‌آنچه که موجب بروز بیماری‌ها در کشور می‌شود جلوگیری شود و بهداشت مردم افزایش یابد.

وی ادامه داد: علی‌رغم اتهاماتی که مطرح می‌شود، در حوزه سلامت مردم، در سال‌های اخیر اقدامات چشم‌گیری انجام شده است؛ اما این به معنای کاهش بار بیماری‌ها نیست بلکه تنها الگوی بیماری‌ها در جامعه تغییر می‌کند چرا که بهداشت واکسن نیست که برای همیشه جلوی بیماری را بگیرد اما در اکثر مواقع موجب افزایش امید به زندگی و بهبود کیفیت زندگی خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری سایر ارگان‌ها در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی نبود فضای پشتیبان برای بیماران و همراهان آن‌ها در تهران است.

وی ادامه داد: بیمارستان نه وظیفه‌ای دارد و نه در توانش است که این خدمات را به بیماران ارائه کند و این از وظایف خدمات شهری است که فضای پشتیبان برای بیماران را ایجاد کند. کار ما درمان است و توان ارائه خدمات فضای پشتیبانی به بیماران در حوزه فعالیت ما نیست و ما نمی‌توانیم سرویس شهری را برای بیماران فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: اگر دقیق‌تر نگاه کنیم درمان‌هایی مثل پیوند ارزان‌تر از بقیه درمان‌هاست و باید توسعه یابد. در حال حاضر نیز حمایت‌هایی که در این حوزه شده موجب شده است که ما در منطقه رتبه اول را داشته باشیم و تنها کشوری که با ما در این حوزه رقابت می‌کند ترکیه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز