خبرگزاری کار ایران

معاون‌فرهنگی قوه‌قضاییه:

اولین مأموریت جمهوری اسلامی اقامه نماز حقیقی است

اولین مأموریت جمهوری اسلامی اقامه نماز حقیقی است
کد خبر : ۳۲۱۱۶۳

معاون فرهنگی و اجتماعی قوه‌قضاییه گفت: جلوگیری از فحشا و منکر، حداقل اثر نماز است و نباید فراموش شود که غایت نماز ارتباط با خدا است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام هادی صادقی در همایش ملی نماز، پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه کسانی که بر همه یا قسمتی از زمین مسلط می‌شوند باید ابتدا به اقامه نماز بپردازند، افزود: هرقدر در رابطه با اجرای برنامه‌هایی برای نشان دادن اهمیت نماز فعالیت شود کافی نخواهد بود و این امر نیاز به فعالیت مداوم و اصولی دارد.

وی اولین مأموریت جمهوری اسلامی ایران را اقامه نماز حقیقی عنوان کرد و گفت: اگر نماز، حقیقی و به درستی اقامه شود می‌تواند انسان را از فحشا و منکر بازدارد. اقامه نماز جامعه اخلاقی به وجود خواهد آورد.

معاون‌فرهنگی قوه‌قضاییه با اشاره به اینکه انسان در ابعاد مختلف می‌تواند از نماز، تمام آنچه را که باید در رابطه با مبدأ عالم هستی بگیرد را دریافت کند گفت: نماز عبادتی جامع است و انسان‌ها در این دنیا از اصل و مبدأ خود جدا نیستند و انبیا مانند چراغی فروزان در این دنیا روشنگر راه مؤمنان هستند.

وی نماز را به‌عنوان خط ارتباطی انسان با مبدأ عالم هستی اعلام کرد و افزود: نماز به‌طور روزانه در 5 نوبت امکان ارتباط با خدا را فراهم می‌کند تا انسان تغذیه شود و می‌توان این ارتباط را به ۱۷ برابر نیز افزایش داد، چراکه انسان در نماز اصل و مبدأ خود را می‌یابد.

معاون‌فرهنگی قوه‌قضاییه در ادامه گفت: انسان موجودی دو بعدی، شامل بعد جسمانی و روحانی است و هر دو این ابعاد در نماز تقویت می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی اولین آسیب در افراد بی‌نماز را سرگشتگی اعلام کرد و افزود: انسان بی‌نماز نمی‌داند به کدام قبله روی بیاورد و از کدام منبع انرژی بگیرد و اطلاعی هم از مبدأ و انتهای انسانیت نخواهد داشت و کسی هم که این را بداند و باز هم نماز برپا نکند از برکات آن بی‌بهره خواهد ماند و در تاریکی بیابان هستی سرگردان مانده و تخلیه روانی نخواهد شد.

معاون‌فرهنگی قوه‌قضاییه با بیان اینکه نماز واقعی تنها انجام حرکات‌جسمانی تعیین‌شده نیست، افزود: اگر انسان بداند که نماز نوعی آشتی گناهکاران با خدا است و در حین اقامه آن پیوسته به توبه پرداخته می‌شود، به آن روی می‌آورد.

حجت الاسلام صادقی نماز را از مصادیق مهم توبه اعلام کرد و گفت: توبه نو کردن ایمان است و ایمان یعنی تسلیم خدا بودن و برای این امر باید نماز خوانده شود تا نمازگزار از خطاهای گذشته و مشکلات روحی و روانی رها شود و به آرامش برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز