خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

حسابرسی ها در شرکت‌های مختلف شهرداری بدون دلیل، بزرگ نمایی می‌شود

حسابرسی ها در شرکت‌های مختلف شهرداری بدون دلیل، بزرگ نمایی می‌شود
کد خبر : ۳۲۱۱۳۹

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری با اعتراض به وضعیت حسابرسی ها از حیثیت حرفه ای جامعه حسابداران رسمی کشور دفاع می کند، گفت: مگر جامعه حسابداران برای حسابرسان خود 2 نوع استاندارد و دستورالعمل صادر کرده که حسابرسی به یک شرکت شهرداری تهران نمره قبولی و یا مشروطی می دهد اما حسابرس دیگری کاملا این نمره را رد می کند. این برای مدیران شهرداری تهران جای سوال دارد و می خواهند بدانند واقعا چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شهرنوشت، ناصر امانی با تاکید براینکه حسابرسی از شرکت های شهرداری تا سال گذشته اقدامی طبق برنامه و متداول بوده است، افزود: معتقدیم هم اکنون گزارشات حسابرسی دارد مورد سوء استفاده برخی رسانه ها قرار می گیرد تا خدمات ارزشمند مدیریت شهری در پایتخت را کمرنگ و ناچیز جلوه دهند.

وی تصریح کرد: از نظر شهرداری حسابرسی یک کار کاملا حرفه ای و تخصصی است و قطعا صاحبان این فن بیش از هرکس دیگری می توانند در این خصوص اظهارنظر کنند، اما درحال حاضر بحث مربوط به حسابرسی ها در شرکت های مختلف شهرداری بدون دلیل دارد بزرگ نمایی می شود که این اصلا درست نیست.

 امانی با اشاره به اینکه جامعه حسابداران رسمی کشور مسولیت نظارت ،کنترل و اظهار نظر درخصوص وضعیت حسابرسی ها را برعهده دارند،خاطرنشان کرد: باید اعلام کنم که تمامی شرکت های وابسته به شهرداری براساس اساسنامه مصوب شورای اسلامی شهر تهران ارکانی دارند که یکی از این ارکان بازرس قانونی و حسابرس منتخب است که عضو جامعه حسابداران رسمی کشور بوده و از مجوزهای لازم برای حسابرسی نیز برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه کار حسابرسی همه شرکت های شهرداری تهران طی چندین سال گذشته توسط حسابرسان رسمی عضو جامعه حسابداران رسمی کشور و براساس اساسنامه های شرکت ها انجام گرفته است،عنوان کرد: شهرداری پایتخت به لحاظ قانونی حق دارد که از حیثیت مدیران شرکت های خود دفاع کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: جالب است بدانید که ما درواقع با اعتراض خود به نوعی داریم از حیثیت حرفه ای جامعه حسابداران رسمی کشور نیز دفاع می کنیم.

امانی تاکید کرد: چطور می شود یک حسابرس درباره وضعیت بسیاری از شرکت ها نظر خود را عدم اظهار نظر، مردود و یا غیرقابل قبول اعلام می کند اما در مقابل  حسابرس دیگری نیز که اتفاقا عضو جامعه حسابداران رسمی کشور هم است، گزارش خود را از همان موضوع اما با 180 درجه تغییر اعلام کند؟

وی با اشاره به اینکه ما از  جامعه حسابداران رسمی کشور می خواهیم وضعیت حسابرسی در کشور را تعیین تکلیف کنند، گفت: مگر جامعه حسابداران برای حسابرسان خود 2 نوع استاندارد و دستورالعمل صادر کرده است که حسابرسی به یک شرکت شهرداری تهران نمره قبولی و یا مشروطی می دهد اما در مقابل یک حسابرس دیگر کاملا این نمره را رد می کند. برای مدیران شهرداری تهران جای سوال دارد و می خواهند بدانند واقعا چه اتفاقی افتاده است.

امانی افزود: ما باز هم تاکید می کنیم که اعتراض به عملکرد حسابرس شورای شهر تهران داریم و البته به هیچ عنوان نمی خواهیم خدای ناکرده  عملکرد شورای محترم شهر را زیر سوال ببریم.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حسابرس محترم به دلیل حجم بالای حسابرسی ها از کارشناسان در حسابرسی شرکت ها کمک گرفته است، ادامه داد: این کارشناسان بعضا توانایی فنی و حرفه ای لازم را برای حسابرسی شرکت های بزرگ شهرداری نداشته اند.

وی تصریح کرد: نکته  دیگری که شهرداری تهران  بحق به آن اعتراض دارد این است که حسابرس محترم شورا اصلا با محیط و فضای کاری در شهرداری آشنایی نداشته و شرکت های شهرداری را با شرکت های انتفاعی مقایسه کرده است .

امانی با اشاره به اینکه شرکت های وابسته به شهرداری تهران شرکت هایی هستند که ماموریت های شهرداری پایتخت را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: این شرکت ها براساس قانون ایجاد شده اند و با هیچکدام از شرکت هایی که کار انتفاعی می کنند اصلا قابل مقایسه نیستند.

وی تاکید کرد: بسیاری از بندهایی که حسابرس محترم در گزارش خود آورده است مستند به مصوبه هیات وزیران کرده و این اقدام در حالی صورت گرفته که شهرداری تهران یک نهاد عمومی غیردولتی است.

امانی با بیان اینکه شورای شهر تهران اصرار دارد که شهرداری پایتخت کماکان غیر دولتی بماند،گفت: در واقع به اعتقاد اعضای شورای شهر نباید مقررات دولت در حوزه های مالی و اداری به شهرداری تهران تسری پیدا کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در پایان افزود: برخی از اعضای محترم شورای شهر معتقد هستند که عملکرد حسابرس این دوره از شورا  باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز