خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی اعلام کرد:

تدوین الگوی مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی

تدوین الگوی مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی
کد خبر : ۳۰۲۵۷۳

معاون آموزشی وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی ضمن معرفی بسته اول تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی گفت: آینده نگاری و مرجعیت علمی از مباحث اصلی نظام سلامت است که این امر در حوزه آموزش در قالب بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ساماندهی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی آینده نگاری و مرجعیت علمی  را به عنوان اولین بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی معرفی کرد و گفت: با مشارکت معاونت تحقیقات و فناوری ظرفیت های مناطق آمایشی در این بحث رصد خواهد شد.

وی افزود طی جلسات مناطق آمایشی کشور ماموریت های ویژه هر منطقه مشخص و با ترکیبی هدفمند از ظرفیت ها و ماموریت های مناطق ماتریس برنامه ریزی روشنی تدوین خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت بحث مرجعیت علمی و لزوم تشریک مساعی دانشگاهها در جهت دستیابی به این مهم گفت: هدف از اجرای این بسته تسهیل حرکت دانشگاهها در مسیر تحول و نوآوری است.

لاریجانی جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان را بیان کرد و  گفت: خودباوری لازمه دستیابی به مرجعیت علمی است و باتوجه به پیشرفت های علمی کشور طی دهه های اخیر لازم است زمینه هایی که می توانیم در آن به مرجعیت علمی برسیم رصد کنیم و در راستای این امر برنامه ریزی نماییم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت آینده نگاری، رصد مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی و کمک به دانشگاهها جهت تعریف ماموریت های روشن در راستای دستیابی به مرجعیت علمی را از وظایف مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی بر شمرد و افزود: این مرکز در شورای گسترش و توسط وزیر محترم بهداشت تصویب شده و راه اندازی آن تا پایان امسال جزء برنامه های معاونت آموزشی می باشد.

لاریجانی با بیان اینکه باید نقاط قابل دستیابی در مرجعیت علمی روشن شود گفت در چند ماه آینده، ‌الگوی مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی و مأموریت دانشگاهها و قطبهای علمی برای تحقق آن تدوین خواهد شد و امیدواریم این امر بتواند گامی موثر در دستیابی کشور به مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی باشد.

پیشنهاد امروز