خبرگزاری کار ایران

ابلاغ شیوه‌نامه ارتقای سلامت نظام اداری در سازمان اوقاف

ابلاغ شیوه‌نامه ارتقای سلامت نظام اداری در سازمان اوقاف
کد خبر : ۳۰۱۶۴۰

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه از ابلاغ و اجرای شیوه نامه ارتقای سلامت نظام اداری در این سازمان خبر داد و گفت: نظارت دقیق و کنترل بر فعالیت مدیران، روسا و کارکنان تحت امر از مهم ترین ویژگی های این شیوه نامه به شمار می رود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف با اشاره به ابلاغیه شیوه نامه ارتقاء سلامت نظام اداری جهت مقابله با فساد از سوی دولت اظهار داشت: طبق مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مصمم به کنترل نقاط آسیب پذیر و گلوگاه های فساد در دستگاه های اجرایی است.

وی گفت: بر این اساس هر یک از دستگاه های دولتی موظف به اجرای این بخشنامه و اعمال نقش در این مأموریت ملی شده است.

به گفته عابد، سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به دارا بودن منابع گسترده مالی و وجود املاک و مستغلات امانی و کثرت ارباب رجوع و احتمال بروز تخلف، در راستای افزایش سطح رضایت مردم و کاهش تخلفات و مفاسد احتمالی در بین دستگاه های دولتی پیشگام بوده است.

وی شفاف سازی انجام امور، ارتقاء سلامت اداری و کاهش فساد و رشد ارزش های اخلاقی در سطح سازمان و ادارات تابعه، حفظ و صیانت از حقوق مردم، مسئولیت پذیری، افزایش اعتماد عمومی و کشف سوء جریان و مفاسد اداری احتمالی را از ویژگی های این طرح دانست.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شکل گیری کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، در سازمان اوقاف و امور خیریه متذکر شد: به این منظور کمیته سلامت اداری با حضور قائم مقام سازمان، معاون اوقافی،  مدیران کل بازرسی، حراست، تحقیق، فناوری، منابع مالی ، امور مالی، رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و رئیس گروه انتصابات و ارزیابی عملکرد در سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شده است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تبصره یک ماده 91 قانون مدیریت خدمات شهری تأکید کرد: دستگاه های دولتی موظفند علاوه بر نظارت مستقیم مدیران از طریق انجام بازرسی های مستمر داخلی توسط بازرسان معتمد و متخصص بر اجرای این ماده نظارت مستقیم کنند.

عابد خاطر نشان کرد: در راستای تحقق سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و با توجه به مواد 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری شیوه نامه ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در سازمان اوقاف و امور خیریه تنظیم و ابلاغ شده است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان اظهار داشت: نظارت دقیق و کنترل بر فعالیت مدیران، روسا و کارکنان تحت امر، تهیه راهکارهای مناسب برای پیشگیری از تخلفات و یا جرائم احتمالی و اجرایی کردن آن از مهم ترین ویژگی های این شیوه نامه به شمار می رود.

پیشنهاد امروز