وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد
جذب ۲۶ هزار نیروی بلاتکلیف قرارداد کار معین از مهمترین دستاوردهای جدید آموزش و پرورش

به گفته وزیر آموزش و پرورش، آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با کمترین مشکل، پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان، پرداخت حقالزحمه دروس حقالتدریس، جذب ۲۶ هزار نیروی بلاتکلیف قرارداد کار معین، گزینش مجدد داوطلبان رد شده در مرحله گزینش، رسیدگی به آزمونهای کیفیتبخشی و آزمونهای دبیری، و همچنین تعیین تأثیر قطعی معدل، از مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش در دوره جدید به شمار میآید.
به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در گردهمایی رؤسای ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سراسر کشور که در اردوگاه شهید رجایی برگزار شد، جایگاه دفاتر ارزیابی عملکرد را بهعنوان پناهگاهی امن برای فرهنگیان، دانشآموزان و اولیا دانست و افزود: سعه صدر بالا، گوش شنوا و جلوگیری از پایمال شدن حقوق افراد از جمله ویژگیهای ضروری کارکنان ارزیابی عملکرد است.
کاظمی توجه به رویکردهای دفاتر ارزیابی عملکرد را در پیشبرد اهداف این وزارتخانه مهم دانست و با تأکید بر اینکه "رویکرد صادقانه، حقبینانه و بهبود فرآیندها، مهمترین اصل در ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش است" گفت: نقش ساختاری ارزیابی عملکرد در بهسازی نیروی انسانی کلیدی و اساسی است.
وزیر آموزش و پرورش، بهبود و ارتقای شرایط، هدایت و اصلاح امور را مهمترین اهداف ارزیابی عملکرد برشمرد و افزود: امروزه با استفاده از روشهای علمی دقیق، نرمافزارها، فناوریهای نوین و سامانههای مختلف میتوان در این مسیر گامهای مؤثری برداشت.
کاظمی نظارت را از دیگر وظایف مهم و ساختاری ارزیابی عملکرد دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) که فرمودند: "مدیر موفق کسی است که نیمی از وقت خود را به نظارت اختصاص میدهد"، تصریح کرد: بخش عمدهای از مشکلات، ناشی از وضع قوانین بدون نظارت بر اجرای آنهاست. بنابراین، نظارت مهمترین ابزار یک مدیر برای تضمین سلامت یک دستگاه اجرایی است.
وی دسترسی به اطلاعات جامع را از الزامات ارزیابی عملکرد دانست و با بیان اینکه این ارزیابی باید مبتنی بر جامعترین اطلاعات درباره برنامههای وزارت آموزش و پرورش باشد، برگزاری دورههای توانمندسازی را اقدامی ضروری توصیف کرد و افزود: با برگزاری این دورهها و بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای موجود، میتوان در تحقق اهداف و برنامهها موفق عمل کرد.
کاظمی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد، یار مهربان تمام کارکنان و مجموعه آموزش و پرورش است، تأکید کرد: این دفتر نخستین ملجأ و پناه معلمان، دانشآموزان و اولیا محسوب میشود. ازاینرو، شنیدن صبورانه، برخورد مهربانانه و پیگیری مجدانه در این حوزه میتواند راهگشا باشد.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود، به دستاوردهای این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، بهعنوان مهمترین اولویت دولت، با نگاه ویژه رئیسجمهور، به یک گفتمان ملی تبدیل شده و این، مهمترین دستاورد و فرصتی ارزشمند برای خدمترسانی است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با کمترین مشکل، پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان، پرداخت حقالزحمه دروس حقالتدریس، جذب ۲۶ هزار نیروی بلاتکلیف قرارداد کار معین، گزینش مجدد داوطلبان رد شده در مرحله گزینش، رسیدگی به آزمونهای کیفیتبخشی و آزمونهای دبیری، و همچنین تعیین تأثیر قطعی معدل، از مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش در دوره جدید به شمار میآید.