خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام کرمی در آیین استقبال نوورودی‌های دانشگاه تهران:

در این دانشگاه هیچ جدایی بین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر حوزه‌ها وجود ندارد

در این دانشگاه هیچ جدایی بین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر حوزه‌ها وجود ندارد
کد خبر : ۱۵۴۹۰۲۰

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در آیین استقبال نوورودی‌های دانشگاه تهران گفت: شما در این دانشگاه چیزی متفاوت از همه جا می‌بینید. در این دانشگاه هیچ جدایی بین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر حوزه‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی کرمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، ضمن  تبریک ورود شما دانشجویان به دانشگاه تهران این دانشگاه را به حق دانشگاه ایران و نماد آموزش عالی کشور دانست، و گفت: دانشگاه تهران بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه کشور است و توانسته است علاوه بر آموزش و پژوهش در مسائل معنوی و روحی و روانی و مسئولیت اجتماعی نیز نقش خوبی ایفا کند.

وی افزود: خدا را شاکرم که به من این توفیق را داد که در خدمت دانشجویان بزرگوار دانشگاه تهران باشم. در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و به عنوان یک خدمتگزار، تلاش می‌کنیم حال دل دانشجویان را خوش کنیم. تمام تلاش ما بر این است که شما از نظر علمی و آموزشی، طبیعتاً در یک دانشگاه معتبری مثل دانشگاه تهران رشد کنید. اما این رشد باید در جهات مختلف باشد و فقط در حوزه‌های علمی و آموزشی کفایت نمی‌کند. باید حال دل آن استاد، دانشجو و کارمندی که در فضای دانشگاه است، نیز خوب باشد و آرامش روحی و روانی داشته باشد. این وظیفه را الحمدلله خداوند به عهده ما گذاشته که با بزرگ‌ترین تیم همکار در دانشگاه تهران، این رسالت را انجام دهیم.

کرمی در ادامه، نهاد رهبری دانشگاه را گسترده‌ترین بخش در دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌ها خواند و گفت: کل اساتید دانشگاه تهران همکار من‌ هستند. ما در حال انجام کاری هستیم که با همکاری اساتید بزرگ دانشگاه تهران است. نقشی را ایفا می‌کنیم با کمک اساتید بزرگوار که همان خوب کردن حال دل شما است و رضایت‌بخش شدن دورانی که در دانشگاه می‌گذرانید. امیدواریم هم آموزش را در دانشگاه بگذرانید و هم بتوانید به عنوان اسوه‌های علمی فعالیت داشته باشید. این خوب کردن حال دل، که همان مقام تربیتی برای دانشجویان بزرگوار است، امید بخشی به آینده و زندگی آن‌هاست. به این معنا که مطمئن باشند این آموزش فقط در دانشگاه تمام نمی‌شود و بعداً می‌توانند به عنوان نیروی اثرگذار در جامعه اسلامی خدمت کنند و زندگی خود را شادمان ادامه دهند. این با کمک همه اساتید بزرگوار دانشگاه تهران میسر خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، در ادامه بیان کرد: نکته‌ای که من اینجا اشاره می‌کنم و خیلی خلاصه عبور می‌کنم این است که شما در این دانشگاه چیزی متفاوت از همه جا می‌بینید. در این دانشگاه هیچ جدایی بین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر حوزه‌ها وجود ندارد. هم در بخش آموزش و پژوهش، یک هماهنگی کامل بین این نهاد و سایر مجموعه‌های دانشگاه وجود دارد و هم در حوزه تربیت و معنویت. این همکاری ادامه پیدا می‌کند. شبکه بزرگ نخبگانی اساتید بزرگوار دانشگاه تهران، همکارانی هستند که من را در این عرصه کمک می‌کنند و بدون کمک آن‌ها نمی‌توانیم در چنین دانشگاهی نقش خود را ایفا کنیم.

وی افزود:  افتخار بزرگی که دانشگاه تهران دارد، وجود تشکل‌های قوی، بزرگ و اثرگذار در دانشگاه و وجود کانون‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون با سلایق مختلف دانشجویان است. بخشی از این کانون‌ها را ما هدایت، راهنمایی و اداره می‌کنیم. بخش دیگری در مجموعه معاونت فرهنگی و بخشی در سایر بخش‌های دانشگاه وظیفه خود را انجام می‌دهند. شما به راحتی می‌توانید این ارتباط را برقرار کنید و ان‌شاءالله دوران خوشی را در دانشگاه تهران داشته باشید که علاوه بر کسب معلومات، بتوانید در آینده پس از تحصیلات خود به عنوان نیروهای اثرگذار و مسئولیت اجتماعی که به عهده هر کدام از ماست، ایفا کنید.

وی سخنانش را با آرزوی دوران خوش برای دانشجویان در طی تحصیل به پایان رساند و گفت: ان‌شاءالله که دوران خوشی برای شما در دانشگاه تهران باشد و زندگی سرشار از امید، مخصوصاً در برنامه‌های اردویی و رویدادهایی که به صورت اردویی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، داشته باشید. نمونه‌هایی از آن را ما در این بروشور برای شما ذکر کرده‌ایم و احتمالاً در کلیپی که بعد از صحبت من پخش می‌شود، بخشی از آن‌ها را نشان می‌دهند. امیدوارم حال شما، ان‌شاءالله، مانند روحیه‌ای که در زمان ورود به دانشگاه تهران افتخارآمیز بوده و با روح آرام و امیدوار وارد شده‌اید، تا پایان دوران تحصیل باقی بماند و ما شاهد فارغ‌التحصیلان اثرگذاری از میان شما بزرگواران باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز