خبرگزاری کار ایران

واکنش به حذف هشتگ‌ها در تعرفه‌های پزشکی

واکنش به حذف هشتگ‌ها در تعرفه‌های پزشکی
کد خبر : ۱۵۴۸۷۱۹

امیر پاشا طباییان با اشاره به حذف هشتگ‌ها در جلسه شورایعالی بیمه گفت: این درخواست چند ساله جامعه پزشکی بود که بالاخره به آن جامه عمل پوشاندند.

به گزارش ایلنا، عضو هئیت مدیره نظام پزشکی تهران و مجمع سازمان نظام پزشکی با اشاره به برگزاری جلسه شورایعالی بیمه با حضور وزیر بهداشت، رئیس سازمان نظام پزشکی و سایر اعضای این شورا گفت: همیشه جامعه پزشکی درخواست داشت که تعرفه‌های پزشکی قبل از ارسال بودجه به مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد تا قبل از شروع سال جدید تعرفه‌ها ابلاغ شود. همچنین درخواست حذف هشتگ‌ها هم همیشه در این سال‌ها بود.

طباییان گفت: این‌ها درخواست‌هایی کاملاً قانونی بودند که خوشبختانه با حضور دکتر ظفرقندی و دکتر رئیس‌زاده و مجموعه وزارت بهداشت آن‌ها را دنبال کردند و جلسه شورایعالی بیمه را قبل از تصویب بودجه در مجلس تشکیل دادند و با حذف هشتک‌ها موافقت کردند. هشتک‌ها دارای ۹ کد هستند که ۶ کد ابتدایی مربوط به پروسیجرهاست. کد ۷ و ۸ مربوط به تصویربرداری و کد ۹ نیز مربوط به ویزیت است. در جلسه حذف هشتک کد یک تا ۶ مصوب شد.

عضو هئیت مدیره نظام تهران گفت: این حذف هشتگ‌ها هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند و هیچ بار اضافه‌ای برای بیمه‌ها به دنبال ندارد و حتی منجر به افزایش کیفیت خدمات درمان مردم می‌شود. این مشکلاتی که در حوزه تعرفه‌ها وجود دارد مشکلات زیادی را برای جامعه پزشکی ایجاد می‌کرد و موجب مشکلاتی ازجمله بحث مهاجرت‌های جامعه پزشکی و عدم استقبال از بعضی رشته‌های دستیاری می‌شد که از مرز هشدار و خطر هم عبور کرده است، پایین نگه داشتن تعرفه‌ها، ابلاغ دیرهنگام و تحمیل هشتگ‌ها سیاست‌های نادرستی است که در سال‌های گذشته اتخاذ شد و ضرر آن به مردم می‌رسد. لذا حرکت به این سمت و سو که قیمت تمام شده لحاظ شود و بیمه‌ها تقویت شوند و تقبل کنند، به نفع سلامتی مردم و جامعه پزشکی و تقویت ساختار سلامت کشور در آینده است. باید از نقش رئیس سازمان نظام پزشکی و مطالبه گری‌ایشان و حمایت وزیر بهداشت در راه احقاق حقوق جامعه پزشکی تشکر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز