خبرگزاری کار ایران

همکاری هلال‌احمر ایران و صلیب سرخ آلمان توسعه می‌یابد:

از تاسیس و راه‌اندازی بیمارستان مشترک تا ساخت اعضای مصنوعی هوشمند بدن انسان

 از تاسیس و راه‌اندازی بیمارستان مشترک تا ساخت اعضای مصنوعی هوشمند بدن انسان
کد خبر : ۱۵۴۸۰۵۴

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس صلیب سرخ آلمان، گفت: خواستار تقویت تیم‌های آنست هلال‌احمر ایران با خریداری سگ های زنده یاب آلمانی و همچنین تقویت ساخت اعضای مصنوعی هوشمند بدن انسان در تعامل با آلمان هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در دیدار با گردا هسل فلدت رئیس جمعیت صلیب سرخ آلمان گفت: می‌توانیم همکاری دو جانبه بشردوستانه بین هلال احمر ایران و صلیب سرخ آلمان را بسط و توسعه دهیم. کولیوند در این دیدار بر تمایل ایران برای خریداری سگ های زنده یاب از صلیب سرخ آلمان تاکید کرد و افزود: از سوی دیگر علاقه‌مند ایجاد همکاری در زمینه ویلچر، اعضای بدن مصنوعی هوشمند انسان نیز با آلمان هستیم.

کولیوند گفت: در چند کشور مختلف دنیا بیمارستان داریم و می‌توانیم در برخی دیگر از کشورها با همکاری  آلمان بیمارستان مشترک احداث کنیم. در حال حاضر هم چند کشور از ما درخواست تاسیس بیمارستان در کشور خودشان را دارند. کولیوند گفت: تمایل داریم یک بیمارستان ایرانی-آلمانی در ترکیه احداث کنیم. از سوی دیگر تمایل داریم در یک مرکز آموزش زلزله شبیه سازی شده با یکدیگر همکاری کنیم.  

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه این دیدار اشاره ای به وضعیت منطقه خاورمیانه کرد و گفت: پیجر یک وسیله ارتباطی، رفاهی، امدادی و اداری است ولی رژیم صهیونیستی از این وسیله برای یک اقدام تروریستی استفاده کرد و ۳ هزار نفر به دلیل این حادثه از ناحیه چشم آسیب دیدند. هلال احمر ایران ۵۰۰ نفر از بدترین مجروحان چشم را برای درمان به داخل کشور منتقل کرد. در یک مرحله دیگر برای مصدومان حادثه تروریستی لبنان با هواپیما اقلام غذایی و دارو ارسال کردیم، در این حمله تروریستی بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و مراکز درمانی بمباران شده است و نمی‌توان اقدام به امدادرسانی به مجروحان کرد.

کولیوند با بیان اینکه باید با کمک سایر جمعیت های ملی به مردم جنگ زده لبنان، غزه و سوریه کمک کنیم افزود: بیش از یک میلیون نفر در این کشورها آواره شده اند. باید بدون جهت گیری سیاسی به این افراد کمک کنیم و کارهای امدادی خودمان را بدون توجه به این مسائل پیش ببریم.

هسل فلدت نیز در این دیدار گفت: در جریان اتفاقات و حملات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین هستیم. این افراد نیازمند کمک های بشردوستانه هستند. اگر هلال احمر ایران بتواند به آنها کمک کند از این امر خوشحال می‌شویم. در پزشکی، تجهیزات و حتی تزریقات، مردم این کشورها نیازمند کمک هستند و صلیب سرخ لبنان همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته است.

رئیس صلیب سرخ آلمان گفت: در مناطق مختلف در آلمان ۳۰ بیمارستان به خاطر مشکلات مالی در حال بسته شدن هستند. ماموریت‌های جمعیت ملی ایران گسترده است اما جمعیت ملی‌ آلمان مثل وظایف و خدمات گسترده ندارد.

وی همچنین برای شرکت در کنفرانس بین المللی در حوزه توانبخشی از سوی هلال‌احمر ایران ابراز تمایل کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز