خبرگزاری کار ایران

نیاز جنگ‎‌زدگان لبنانی به پتو و لباس گرم

نیاز جنگ‎‌زدگان لبنانی به پتو و لباس گرم
کد خبر : ۱۵۴۸۰۳۷

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه اعزام پزشکان داوطلب به لبنان به مرور صورت خواهد گرفت، گفت: اولویت کنونی تأمین پتو، لباس گرم و اقلام زیستی برای مردم جنگ‌زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در خصوص اینکه آیا با طولانی شدن جنگ و افزایش آمار جنگ‌زدگان لبنانی، اقلام زیستی مورد نیاز جنگ‌زدگان تغییری کرده است یا خیر؟ گفت: اقلام مورد نیاز عمدتاً همان اقلام مواد غذایی، زیستی، پتو و زیرانداز است و با توجه به اینکه به سمت فصل سرد می‌رویم، لباس گرم نیز مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: اولویت با ارائه کمک‌های نقدی است، چراکه امکان خرید از محل‌های نزدیک‌تر به آسیب‌دیدگان از جنگ وجود دارد و با این اقدام هزینه حمل و نقل کاهش پیدا می‌کند ولی اگر افرادی تولید کننده هستند و اصرار دارند که کالا ارائه کنند، کمک‌ها دریافت و ارسال می‌شود.

سلیمی اعلام کرد: یک کشتی ۱۰ هزار تنی کمک‌های بشردوستانه نیز در حال آمادگی است تا اقلام غذایی به مناطق جنگ‌زده ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه طرحی برای پیاده‌روی اربعین اجرا شد و طی آن مردم داروهای مازاد خود در خانه را به مراکز هلال احمر تحویل دادند تا در اربعین مورد استفاده قرار گیرد، گفت: همین طرح اکنون برای جمع‌آوری دارو برای جنگ‌زدگان لبنان در حال اجراست و مردم خیر کشورمان می‌توانند داروهایی که در منزل دارند اما از آنها استفاده نمی‌کنند را به شعب هلال احمر در سراسر کشور تحویل دهند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه داروها باید حداقل ۹ ماه تاریخ مصرف داشته باشند(چون زمانی برای جمع‌آوری، تفکیک، بسته‌بندی و ارسال داروها صرف می‌شود)، قرص‌ها و کپسول‌ها باز نباشند، جزو داروهای نیمه جامد و مایع نباشند(شربت و داروهای مایع دریافت نمی‌شود) و ترجیحاً بسته‌بندی اولیه کارخانه حفظ شده باشد، گفت: اقلام دارویی به مناطق جنگ‌زده لبنان ارسال خواهد شد.

وی در خصوص اعزام پزشکان و کادر درمان داوطلب به لبنان نیز گفت: درمانگاه‌ها در مناطق مورد نظر در حال راه‌اندازی است و قطعاً اعزام پزشکان داوطلب را خواهیم داشت و پزشکان به مرور اعزام می‌شوند اما فعلاً تأمین اقلام زیستی و غذایی مردم جنگ‌زده لبنان در اولویت قرار دارد. البته ثبت‌نام کادر درمان برای اعزام به لبنان همچنان ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت https://rcs.ir/portal/customforms/۲۱۷۳ جمعیت هلال احمر ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز