خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش نماینده مجلس به فوت یک معلول ذهنی در یکی از مراکز نگهداری البرز

واکنش نماینده مجلس به فوت یک معلول ذهنی در یکی از مراکز نگهداری البرز
کد خبر : ۱۵۴۶۱۳۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به فوت یک معلول ذهنی در یکی از مراکز نگهداری در استان البرز گفت: کارگر یا مددکاری که در این مراکز مشغول به کار است، به دلیل مشکلات عدیده مالی عصبی می‌شود و دست به کارهایی می‌زند که به نظر من، از فرط عصبی بودن غیرارادای است، اما در هر صورت باید نظارت کافی بر روی این مراکز باشد تا بار دیگر چنین مسائلی رخ ندهد.

«همایون سامه‌یح نجف آبادی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به فوت یک معلول ذهنی در یکی از مراکز نگهداری در استان البرز بیان کرد: متأسفانه خبرهای خیلی زیادی از مراکز نگهداری معلولان ذهنی به‌ شیوه‌های مختلف یا به‌صورت اتفاقی یا با انتشار کلیپی از آن و یا به‌نحوی با درز پیدا کردن به بیرون به گوش ما می‌رسد. یکی از وظایف بهزیستی این است که نه تنها از تأسیس چنین مراکزی حمایت کند، بلکه نظارت کافی نیز بر آنها داشته باشد تا مشکلی بروز پیدا نکند.

وی ادامه داد: طبعاً فشار شغلی بر روی کارکنان مراکز معلولین ذهنی بسیار زیاد است و بسیاری از این افراد به‌خاطر مشکلات مالی عدیده‌ای که دارند به اجبار در این مراکز مشغول به کار هستند و اگر شغل بهتری پیدا کنند، مطمعناً شغل خود را تغییر می‌دهند. با وجود چنین مشکلاتی، کارگر یا مددکاری که در این مراکز مشغول به کار است، عصبی می‌شود و دست به کارهایی می‌زنه که به نظر من، از فرط عصبی بودن غیرارادای است، ولی در هر صورت باید نظارت کافی بر روی این مراکز باشد تا بار دیگر چنین مسائلی رخ ندهد.

این نماینده مجلس گفت: به همین خاطر، من حدود یک ماه پیش، در نامه‌ای به دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت، خواستم تا از رئیس بهزیستی کشور دعوت شود تا در این مورد توضیح دهد. البته ما در میانه تغییر و تحولات مدیران کشور بودیم و کمیسیون صبر کرد تا ریاست سازمان بهزیستی تغییر کند، ولی در هر صورت تذکری به بهزیستی کشور خواهیم داد.

 سامه‌یح در پاسخ به سؤال دیگری درباره تعطیلی برخی مراکز خدمات‌دهنده به معلولان در استان تهران گفت: بررسی این مساله جزو وظایف دولت است و باید آن را علت‌یابی، ریشه‌یابی و حل کند. درست است که مجلس وظیفه نظارتی دارد و می‌تواند در هر موردی دخالت کند، اما اگر بخواهد در مورد هر مشکلی که در کشور اتفاق می‌افتد دخالت و تحقیق کند، وقتی برای آن باقی نمی‌ماند و چنین زمانی نیز در اختیار مجلس نیست. امیدواریم که مجلس زمان آن را داشته باشد و این کار را انجام دهد اما بعید می‌دانم.تمرکز مجلس بر مسائل کلی است، اما اگر گزارشی به ما برسد مبنی بر اینکه میزان خدمت‌رسانی بهزیستی برای طیف خاصی از جامعه دچار نقصان و کمبودی است ما حتما دخالت می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز