خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

پدیده‌های اجتماعی نباید به موضوعی امنیتی تبدیل شوند

پدیده‌های اجتماعی نباید به موضوعی امنیتی تبدیل شوند
کد خبر : ۱۵۴۶۰۸۷

وزیر کشور گفت: ما همیشه توصیه می‌کنیم نگذارید پدیده‌های اجتماعی تبدیل به موضوعی امنیتی شود و این پدیده ها را با رویکرد نرم و اجتماعی رفع کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر مومنی؛ وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران که صبح امروز برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای اخیر مقاومت شهید سید حسن نصرالله شهید نیلفروشان و شهید سنوار گفت: این شهادت ها بی تردید جبهه مقاومت را مقاوم‌تر خواهد کرد.رئیس جمهور در دوران فعالیت‌های انتخاباتی موضوعات مختلفی را مطرح کرده اند از جمله موضوع وفاق و همبستگی ملی. ایشان معتقدند ایران عزیز متعلق به همه ایرانیان است و اداره کشور باید توسط همه جریان های سیاسی دیدگاه‌ها اقوام و مذاهب صورت بگیرد و برهمین اساس کابینه رامعرفی کردند و براساس همین وفاق مجلس به کابینه رای اعتماد داد و ما هم در وزارت کشور بر همین سبک و سیاق عمل می کنیم.

وی ادامه داد: کارآمدی و شایستگی اولویت اصلی در انتخاب استانداران است حال اینکه این فرد شایسته از چه قوم و مذهبی است تفاوتی ندارد همه اهل ایران هستیم و باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم اولین استاندار اهل سنت در دولت آقای پزشکیان انتخاب شدند اولین استاندار عرب برای اولین بار بعد از انقلاب در این دولت تعیین شدند شعار وفاق ملی شعار دولت چهاردهم بوده و بر این میثاق پایبند هستیم توصیه رئیس جمهور به ما این است که در عین شرایط عمومی افراد باید دارای شایستگی و کارآمدی نیز باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استان تهران در عین حال که پایتخت است ظرفیت عظیم و جایگاه مهمی در منطقه دارد طبیعتا استاندار باید قرابتی با این شعار وفاق ملی داشته باشد.

وی با اشاره به استاندار سابق گفت: ایشان ویژگیهای مثبت بسیاری دارند در عین صداقت پرتلاش هستند کارنامه ایشان بسیار درخشان است و آرزوی موفقیت برای ایشان داریم. آقای معتمدیان به عنوان استاندار خراسان جنوبی در دولت دوازدهم برای استان تهران انتخاب شدند وبراساس شاخص ها نمره بسیار بالایی آوردند تهران جای آزمون و خطا نیست ایشان در خراسان جنوبی و آذربایجان غربی بسیار موفق عمل کردند تحصیلکرده رشته اقتصاد هستند و از همین رو هم در حوزه اقتصاد عملکرد خوبی داشتند و هم در حوزه اجتماعی عملکرد مثبتی داشتند و سه استان قبلی طالب ایشان بودند اما با توجه به اینکه تغییرات بخشی از روند پیشبرد کار است برای تهران انتخاب شد روحیه ایشان در هر سه استان روحیه وفاق و استفاده از همه ظرفیت‌ها بوده است.

مومنی ادامه داد: ما همیشه توصیه می کنیم نگذارید پدیده اجتماعی تبدیل به موضوع امنیتی شود و این پدیده ها را با رویکرد نرم و اجتماعی رفع کنید همچنین پدیده امنیتی را با استفاده از قدرت نرم و راهکارهای اجتماعی حل و فصل کنید.

وی تصریح کرد: استان تهران ظرفیت‌های بسیاری دارد اما چالشهایی هم دارد که باید آنها را در اولویت قرارداده و رفع کنیم. استان تهران مهاجرپذیر ترین استان کشور است موضوع تامین آب استان یکی از موضوعات مهم است که هر چقدر جلوتر می رویم بیشتر خود را نشان می دهد و ظرفیت‌های ملی هم باید در این زمینه به میدان بیاید. آلودگی هوا همه مردم را آزرده کرده است و این موضوع بدون برنامه ریزی مدون و استفاده از کارشناسان قابل سامان نیست بخش عمده ای از وقت مردم در ترافیک تلف می شود.براساس استاندارد هر شهروند باید با پیاده روی ۳۰۰ کیلومتری به یکی از مدهای حمل و نقل ارزان دست پیدا کند اما در حال حاضر چنین شرایطی نیست و باید این موضوع در سطح استان مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی در استان تهران در یک دهه گذشته رو به افزایش است و باید در اولویت قرار بگیرند. حضور گسترده اتباع بیگانه از چالش هایی است که تهران با آن روبرو است اتباع غیرمجاز باید ساماندهی و طرد شوند. ما بارها گفته ایم روحیه مهاجرستیزی نداریم مشترکات زیادی با همسایگان داریم اما هیچ کمک بین المللی در این زمینه نمی شود. ایران ظرفیت این همه مهاجر را ندارد.

وزیر کشور تصریح کرد: توجه متوازن به کل استان تهران باید صورت بگیرد و همه شهرهای استان به صورت یکسان دیده شوند. همچنین احترام به مردم اولویت اصلی دولت چهاردهم و کارگزاران است مردم باید این تغییر را احساس کنند البته این به منزله خدشه دار کردن تلاش گذشتگان نیست اما باید امروز مان نسبت به دیروز متفاوت باشد. مردم باید بدانند که در این دولت کرامت شان بیشتر شده، حرفهای شان شنیده می شود و دسترسی به مسئولان آرزوی دست نیافتنی نیست. اگر نتوانیم حتی مشکل شان را حل کنیم اما هم اینکه حرفشان را بشنویم احساس خوبی به آنها می دهد. کرامت مردم هیچ هزینه ای ندارد اما اعتماد و سرمایه اجتماعی را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: استان تهران ظرفیت شناخته و ناشناخته بسیاری دارد اما چالش هایی دارد که حتما می توانیم بر آنها فائق بیاییم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز