خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

عوارض مشروبات تقلبی ۶ تا ۸ ساعت بعد از مصرف در بدن ایجاد می‌شود

عوارض مشروبات تقلبی ۶ تا ۸ ساعت بعد از مصرف در بدن ایجاد می‌شود
کد خبر : ۱۵۴۵۷۴۷

رئیس کنترل کیفی آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: عوارض مشروبات تقلبی حاوی متانول با فاصله زمانی ۶ تا ۸ ساعت بعد از مصرف در بدن ایجاد می شود؛ فرد مصرف کننده دچار دوبینی، تاری دید، کوری و در نهایت مرگ می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم اخگری، رئیس کنترل کیفی آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: مسمویت بیشتر در افرادی که در سنین خاص هستند به ویژه سالمندان و کودکان اتفاق می افتد. مسمویت عارضه ای است که در اثر ورود موادی به بدن ایجاد می شود در مسمویت حاد؛ سم یا دارو به مقادیر زیاد وارد بدن می شود.مسمویت شغلی فرد مواجهه اندک اندک با مواد است و افراد به صورت مزمن دچار مسمویت می شوند.

وی ادامه داد: مسمویت اتفاقی در کودکان بیشتر اتفاق می افتد بنابراین کودکان نباید در مواجهه با مواد شیمیایی و دارو قرار بگیرند. پرونده های بسیاری به ما ارجاع داده شده است که فردی در خانه دارو مصرف می کرده و کودکی آن را استفاده کرده و باعث مسمومیت منجر به فوت او شده است‌.

او درباره مسمومیت با گاز منوکسیدکربن گفت: ر فصل سرما این مسمویت بیشتر اتفاق می افتد گاز منوکسیدکربن کشنده خاموش است این گاز ممکن است بوی خاصی نداشته باشد اما علائمی مانند سردرد و حالت تهوع می تواند از علائم آن باشد در زمان استفاده وسایل گرمایشی باید حتما مراقبت های لازم صورت بگیرد‌.

وی با اشاره به استفاده از بخاری استاندارد گفت: از قرار دادن لوله بخاری در تشت آب باید خودداری شود. مسمومیت با گاز منوکسیدکربن کربن مسمومیت اتفاقی است که گاهی اوقات باعث مسمومیت جمعی در خانواده می شود.مسمویت عمدی به دلیل خودکشی یا دگر کشی اتفاق می افتد مسمویت غذایی نیز گاها اتفاق می افتد که استفاده از کنسرو نجوشیده از مهمترین مسمویت غذایی است مسمویت با قارچ سمی نیز از انواع مسمویت غذایی است و هموطنان باید از قارچ های خوراکی بسته بندی شده استفاده کنند.

وی درباره مسمویت های دارویی گفت: این نوع  مسمومیت از شایع ترین مسمویت ها است. مسمویت از شایع ترین مسمومیت با دفع آفات، مسمومیت با قرص برنج است. در بسیاری از استانها با توجه به کشت برنج هموطنان توجه داشته باشند به هیچ وجه از قرصهای فسفید آلومینیوم و روی استفاده نکنند و از قرص های کم خطرتر مانند قرص سیر استفاده کنند.

اخگری درباره مسمومیت با دارو و مواد مخدر گفت: هموطنان توجه داشته باشند هر نوع ماده یا دارو که به ما پیشنهاد می شوند ممکن است برای ما خطر آفرین و مرگ آور باشند از جمله داروهای روان گردان. از همین رو باید از مصرف این نوع داروها خودداری شود.همزمانی مصرف این مواد و داروها می تواند مسمومیت را برای افراد نیز ایجاد کند.

وی درباره مسمومیت با مشروبات الکلی گفت: در زمانی که کرونا شروع شد به دلیل محدودیت استفاده از الکل اتیلیک از الکل متیلیک استفاده شد. اما در حال حاضر از شیشیه های مشروب الکلی با مارک های جذاب برای مشروبات تقلبی استفاده می شود و فرد وقتی به حالت کوری و مرگ می رسد به مرکز درمانی مراجعه می کند.نباید از مشروبات تقلبی استفاده شود چراکه عوارض مشروبات تقلبی حاوی متانول با فاصله زمانی ۶ تا ۸ ساعت بعد از مصرف در بدن ایجاد می شود فرد مصرف کننده دچار دوبینی و تاری دید و در نهایت منجر به کوری و مرگ می شود. البته مصرف زیاد الکل اتیلیک هم می تواند سیروز کبدی و سایر مشکلات و عوارض را داشته باشد.

اخگری درباره داروهای لاغری گفت: در بررسی هایی که داشتیم در داخل کپسول های لاغری که از سوی پلیس به ما ارجاع داده شده بود از مواد شیشه استفاده شده بود که باعث کاهش وزن افراد می شود همچنین داروهای افزاینده وزن حاوی مواد و ترکیبان کورتنی هستند که می تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند و همچنین داروهای ترک اعتیاد نیز حتما باید تایید شده باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز