خبرگزاری کار ایران

وضعیت نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

وضعیت نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
کد خبر : ۱۵۴۴۶۱۹

معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ۵۰ درصد ظرفیت نوبت دهی مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری­ خواهد بود.

به گزارش ایلنا، احمدرضا خزاعی افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۶ میلیون بیمه شده در کشور دارد و به صورت درمان مستقیم و غیر مستقیم ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

 
وی افزود: بر اساس قانون مراکز درمانی تامین اجتماعی باید به سامانه نوبت دهی الکترونیک وزارت بهداشت متصل باشند و این اقدام در حال پیگیری و انجام است.
 
خزاعی با بیان اینکه تعداد مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۷۹ بیمارستان ملکی و بیش از ۳۲۰ مرکز درمان سرپایی در سراسر کشور است که هر کدام بنا به ظرفیت مشخصی نوبت دهی الکترونیک دارند، ادامه داد: بر اساس قانون ۲۵ درصد ظرفیت نوبت دهی مراکز ما مربوط به نظام ارجاع است و ۲۵ درصد دیگر به صورت حضوری یا سرپایی و اورژانسی و ۵۰ درصد الکترونیک و تلفنی یا غیر حضوری خواهد بود، زیرا نمی توان تمام ظرفیت نوبت دهی را به صورت الکترونیک در نظر گرفت.
 
معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: البته همچنان مشکلاتی در نوبت گرفتن بیماران در مراکز درمانی وجود دارد که چاره آن تقویت نظام ارجاع در داخل شبکه سلامت سازمان تأمین‌اجتماعی است.
خزاعی افزود: آخرین وضعیت نوبت دهی الکترونیک در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در کشور به صورت میانگین ۳۰ درصد است و به تفکیک استان‌ها، در استان تهران ۲۳ درصد، اصفهان ۲۸ درصد، البرز ۲۹ درصد، یزد ۳۲ درصد، خراسان شمالی ۶۰ درصد، کرمان ۶۷ درصد، خراسان رضوی ۷۲ درصد، خوزستان ۱۰ درصد، سیستان و بلوچستان ۵۱ درصد، گیلان ۷۱ درصد، و. است.
 
وی ادامه داد: همچنین میانگین کشوری نوبت دهی بر اساس نظام ارجاع از سطح یک به بالاتر، در کشور ۸.۴ درصد است و استان‌های اصفهان با ۱۱.۲ درصد، خراسان رضوی ۱۰.۷ درصد و خراسان شمالی ۱۲.۶ درصد بیشترین سهم را دارند و در بخش نوبت دهی نظام ارجاع در سطح بندی دیگر استان‌های اصفهان با ۸۴ درصد، البرز با ۸۰.۱ درصد و ایلام با ۸۵.۴ درصد بیشترین سهم را دارند و میانگین کشوری در این بخش نیز ۷۴.۶ درصد است.
 
وی گفت: در حال حاضر علاوه بر سامانه نوبت‌دهی متمرکز وزارت بهداشت، امکان نوبت‌دهی الکترونیک به صورت اختصاصی از طریق سامانه nobat.tamin.ir وجود دارد.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز