خبرگزاری کار ایران

انتخاب اعضای شورای عالی هلال‌احمر با رقابت ۳۰ کاندیدا

انتخاب اعضای شورای عالی هلال‌احمر با رقابت ۳۰ کاندیدا
کد خبر : ۱۵۴۴۲۸۹

دبیر ستاد برگزاری ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر روند برگزاری این انتخابات را تشریح کرد و گفت: ۳۰ نفر کاندیدای شورای عالی هلال‌احمر هستند.

به گزارش ایلنا، علی درویش پور دبیر ستاد برگزاری ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر گفت: از آبان ماه ۱۴۰۲ پروسه ششمین دوره انتخابات شروع شد و امروز ۲۷ مهر ماه انتخابات اعضای شورای عالی و بازرسان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: در مرحله اول انتخابات بیشترین ثبت‌نام نامزدها را استان خراسان رضوی داشت و بیشترین مشارکت در مرحله اول را در استان‌های خوزستان، لرستان و فارس داشتیم. در این دوره در سراسر کشور ۱۵۶ هزار نفر در ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر شرکت کردند. 

درویش پور با بیا اینکه در مجموع ۱۱۸ نفر از ۳۱ استان در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر عضو و از این تعداد ۵۹ نفر نامزد انتخابات شورای عالی شدند، افزود: در نهایت ۳۴ نفر واجد شرایط شرکت در مجمع عالی شدند که با انصراف برخی از کاندیداها ۳۰ نفر در حال رقابت برای کرسی شورای عالی هستند.

امروز و در فرآیند انتخابات اعضای شورای عالی، با رأی اعضای ششمین مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر؛ ۷ نفر عضو شورا، سه عضو علی‌البدل شورا، ۲ نفر بازرس و یک نفر عضو علی‌البدل بازرس انتخاب می‌شوند.

رشد ۱۰۰ درصدی رای دهندگان در ششمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر

میثم افشار دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در جلسه ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر گفت: شرکت کنندگان در این انتخابات خیر خواهانه در خدمت رسانی بیش از پیش به مردم فعالیت می‌کنند. اعضای این انتخابات با همراهی و همفکری خود موجب ارتقای جایگاه جمعیت هلال احمر می‌شوند.

وی افزود: در جنگ ترکیبی حمله به باورهای دینی و سیاسی و زدن پایه‌های امید و گسترش یأس در جامعه توسط دشمنان هدف گذاری شده است. در این فضای کاهش امید به آینده و افزایش نارضایتی‌ها، جمعیت هلال احمر با خدمت خالصانه و بی منت می‌تواند از خدمت برای نظام اسلامی، تولید محبوبیت کند که نتیجه‌اش افزایش امید، کاهش نارضایتی و کاهش فاصله میان مردم و حاکمیت است. هلال احمر با سرمایه اجتماعی خود موجب اتصال محکم تر و قرابت بیشتر مردم و نظام می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: نظام جمهوری اسلامی‌که نظامی الهی است از ابتدا با تدابیر حضرت امام (ره) بر پایه نظر و اراده مردم استوار شده و مردم به عنوان ولی نعمتان ما در این نظام مقدس همواره با حضور در انتخابات‌های گوناگون در سرنوشت این کشور و پیشبرد امور نقش بی بدیل و موثری داشته‌اند. رهبر فرزانه انقلاب نیز همواره بر برگزاری صحیح، بی طرفانه و دقیق انتخابات در کشور و حمایت از منتخبین مردم تأکید داشته و دارند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر توضیح داد: جمعیت هلال احمر بعنوان نهادی به معنای واقعی کلمه مردمی و با تأسی از این شیوه امسال برای ششمین بار انتخابات مجامع خود را برگزار کرد. از یکسال گذشته که فرآیند برگزاری انتخابات با دستور رئیس جمعیت آغاز شده سعی و تلاش همه عزیزان در ستاد مرکزی سازمان‌های جوانان، داوطلبان و استان‌های سراسر کشور بر برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و بی طرفانه و در خور نام و شأن منزلت جمعیت هلال احمر بوده که در این مسیر زحمات بسیار را متحمل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این یکسال با تلاش‌های صورت گرفته و راهبری ستاد مرکزی انتخابات، بیش از ۶۰۰ هزار نفر از اعضا و داوطلبان جمعیت ثبت فعالیت شدند، افزود: با توجه به آمار ۳۰۰ هزار نفری اعضاء و داوطلبان در دوره قبل شاهد رشد ۱۰۰ در صدی ثبت اعضای فعال در این دوره از انتخابات بعنوان جامعه آماری رأی دهندگان بوده‌ایم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت:  انتخابات مرحله اول در ابتدا مقرر بود تیرماه برگزار شود که با توجه به حادثه ناگوار سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور فقید و همراهان و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه و همچنین برگزاری کنکور سراسری به ناچار به تعویق افتاده و در ۱۹ مردادماه در ۴۱۵ شعبه جمعیت هلال احمر برگزار و اعضای شوراهای اجرایی شعب توسط اعضاء و داوطلبان فعال جمعیت در روندی کاملا دموکراتیک و فضایی رقابتی و پرشور انتخاب شدند. 

وی ادامه داد: مجمع به عنوان بالاترین رکن جمعیت هلال احمر تشکیل جلسه داده تا اعضای منتخب یکی دیگر از ارکان مهم جمعیت را انتخاب کند. بنابراین انتخابات امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. آمادگی حضور بیش از ۵۰ درصد از بزرگواران برای انتخابات شورای عالی و بازرسان خود گویای اهمیت و تأثیر گذار بودن شورای عالی در پیشبرد اهداف و امورات این نهاد مردمی را دارد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، افشار افزود: این در حالی است که حضور در هیات مدیره‌ها، مجمع و شورای عالی هیچ نفع مادی برای اعضا نداشته و فعالیتی کاملا داوطلبانه است که نشان از نیات خیرخواهانه شما دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز