خبرگزاری کار ایران

از سوی معاونان بهداشت وزارتخانه‌های بهداشت ایران و عراق تاکید شد؛

گسترش همکاری‌های ایران و عراق در حوزه‌های مختلف سلامت

گسترش همکاری‌های ایران و عراق در حوزه‌های مختلف سلامت
کد خبر : ۱۵۴۳۸۴۸

در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قطر، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت با دکتر «ریاض عبدالامیر» معاون بهداشت وزیر بهداشت عراق دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن ابلاغ سلام دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از وزیر بهداشت عراق برای سفر به کشورمان دعوت بعمل آورد.

همکاری در زمینه دیجیتالی کردن حوزه سلامت، مقررات بین‌المللی سلامت، تبادل سریع اطلاعات برای کنترل کردن بیماری‌ها از جمله مواردی بود که دکتر رئیسی بر آن تاکید داشت.

وی یادآور شد: پاندمی کرونا نشان داد که کشورهای غربی و آمریکا زمان بحران کمکی به کشورهای دیگر نمی‌کنند، بنابراین لازم است کشورهای ایران و عراق همکاری و سرمایه گذاری مناسبی در حوزه سلامت داشته باشند تا در زمان بحران به مشکل جدی برخورد نکنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای کمک به فلسطین و لبنان تاکید کرد.

همچنین محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل، گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف سلامت نظیر بیماری‌های واگیر، غیر واگیر و دارو را یکی از نمونه‌های همکاری گروه پنج عنوان کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه می توان همکاری خوبی در حوزه پیشگیری از بیماری‌های عفونی داشته باشیم، گفت: ما کاملا برای گسترش همکاری با وزارت بهداشت عراق آمادگی داریم و می‌توان با تدوین یک برنامه اجرایی، کارها را پیش برد.

«ریاض عبدالامیر»، معاون بهداشت وزیر بهداشت عراق نیز گفت: در دوران کرونا آمریکا و کشورهای اروپایی زمانی واکسن خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار دادند که اکثرا مردم خود را واکسینه کرده بود. ما آماده هستیم با تشکیل کار گروهی همکاری خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز