خبرگزاری کار ایران

رایزنی برای تاسیس شعبه مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و لاهور

رایزنی برای تاسیس شعبه مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و لاهور
کد خبر : ۱۵۴۲۱۵۹

رییس دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و لاهور پاکستان در مورد راه‌اندازی شعبه بین‌المللی مشترک این دو دانشگاه رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشستی بر خط با موضوع توسعه همکاری‌های مشترک و تاسیس شعبه بین‌المللی مشترک بین ایران و پاکستان در حوزه پزشکی با حضور سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران ومحمد اشرف، رئیس دانشگاه لاهور پاکستان، برگزار شد.

رئیس دانشگاه لاهور سخنان خود را با تبریک ارتقای ۱۰۰ پله‌ای رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۵ که به‌تازگی خبر آن منتشر شده است آغاز کرد و از رشد رتبه دانشگاه لاهور در این نظام رتبه‌بندی و قرار گرفتن این دانشگاه در رتبه دهم در میان ۲۶۵ دانشگاه کشور پاکستان خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود پیام تبریک دانشگاه لاهور پاکستان را به دکتر رئیس کرمی، برای انتصاب وی به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ابلاغ کرد و اظهار امیدواری کرد که با توجه به ارتباطات و همکاری‌های متعدد مشترک دو دانشگاه در چند سال اخیر، در آینده نزدیک نیز در زمینه پژوهش‌های مشترک، تبادل استاد و دانشجو و توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی بین‌المللی مشترک، با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس کرمی نیز از برگزاری اولین جلسه دیدارهای بین‌المللی خود در مسئولیت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای دانشگاه لاهور پاکستان به‌عنوان کشور همسایه، دوست و برادر ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: از گذشته ارتباطات فرهنگی، دینی و علمی بسیاری با دوستان و همکاران پاکستانی داشته‌ایم و ان‌شاءالله آمادگی داریم که در کنار شما و با همکاری‌های خوب علمی و فرهنگی، بنای جدیدی از همکاری را بنیانگذاری کنیم و بتوانیم با کمک یکدیگر نیروهای انسانی خوبی را برای رفع نیازهای نظام خدمات بهداشتی و درمانی تربیت کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران خطاب به مسئولان دانشگاه لاهور بیان داشت: دوستان ما در ایران آماده شنیدن پیشنهادهای شما هستند تا ان‌شاءالله پس از بررسی‌های لازم در کمیته‌ای تخصصی، بتوانیم نحوه همکاری، محل تاسیس شعبه بین‌المللی مشترک دو دانشگاه و حدود همکاری را معین کنیم.

رئیس کرمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اعلام آمادگی برای اجرای این پروژه، با نیروی انسانی و امکانات آموزشی و پژوهشی خود آماده همکاری و خدمت در این برنامه است.

رئیس کرمی در پایان سخنان خود ضمن تسلیت درگذشت پدر اویس رئوف، بنیانگذار دانشگاه لاهور پاکستان اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک و در دیداری حضوری، میزبان مسئولان این دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی تهران باشیم.

دکتر امین، مسئول میز همکاری‌های علمی دانشگاه با کشور پاکستان نیز ضمن اشاره به سفر برنامه‌ریزی‌شده سال گذشته اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به دانشگاه لاهور، درباره مفاد تفاهم‌نامه همکاری امضا شده بین دو دانشگاه اظهار داشت: تشکیل شعبه مشترک دو دانشگاه، ماده اول از قرارداد امضا شده ذیل تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه است و به پیشنهاد بنیانگذار دانشگاه لاهور به جریان افتاد تا در این نشست به بررسی اصول و محورهای کلی آن بپردازیم.

در ادامه اویس رئوف، موسس و بنیانگذار دانشگاه لاهور به معرفی این دانشگاه و شعب آن و پیشنهادهای مربوط به نحوه اجرای پروژه تاسیس شعبه مشترک دانشگاه لاهور و علوم پزشکی تهران پرداخت.

وی اظهار داشت: دانشگاه لاهور بزرگترین دانشگاه خصوصی کشور پاکستان و دارای دو شعبه در آفریقا است؛ که شعبه دانشگاه پزشکی در اوگاندا، برای جامعه مسلمانان ساخته شد و دانشگاهی تمام‌عیار با بهترین امکانات است و سعی کرده‌ایم در شعبی که تاسیس کردیم؛ بهترین موسسات مراقبت‌های بهداشتی را با برترین کوریکولوم پزشکی ممکن و اساتید و ساختار مناسب تهیه کنیم.

وی افزود: بر اساس تجربیات حاصل از تاسیس شعب در خارج از پاکستان، پیشنهاد تاسیس شعبه مشترک بین‌المللی حوزه پزشکی دانشگاه لاهور با دانشگاه علوم پزشکی تهران که به‌عنوان برترین موسسه پزشکی در ایران شناخته می‌شود را مطرح کردم؛ زیرا هر دو دانشگاه دارای جایگاه بسیار خوبی هستند و در قالب این برنامه این فرصت را پیدا می‌کنند که در جایگاهی جهانی، بیش از پیش معرفی شوند و این پروژه در صورت اجرا، برای هر دو طرف دارای نتایج و منافع موفقیت‌آمیزی و خوبی خواهد بود.

موسس دانشگاه لاهور ضمن قدردانی از نگرش مثبت دکتر رئیس کرمی برای همکاری‌های آتی گفت: اکنون فرصت مناسبی است که دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی دو دانشگاه با یکدیگر تعامل و همکاری نزدیک داشته باشند و به همین منظور ضمن تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و اجرای تخصصی پروژه و ضمن دعوت از شما برای حضور در دانشگاه لاهور، اعلام می‌کنم که این آمادگی را داریم تا اعضای کمیته تخصصی را برای بازدید از محل‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تاسیس شعبه مشترک به ایران اعزام کنیم و پروپوزال تفصیلی تاسیس شعبه مشترک بین‌الملل پزشکی را تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ضمن اجرای این پروژه لازم است یک بیمارستان آموزشی در مقیاس بزرگ داشته باشیم از شما درخواست می‌کنم که این موضوع را با دولت جمهوری اسلامی ایران و هیئت‌امنای دانشگاه نیز مطرح کنید؛ زیرا به‌محض اینکه شرایط از سوی هر دو طرف پذیرفته شود و موافقت نهایی دو طرف حاصل شود؛ ما برای شروع کار و اقدامات بعدی آمادگی داریم.

نکوفر نیز ضمن تاکید بر تدوین برنامه جامع اجرایی و عملیاتی تاسیس شعبه مشترک، به طرح موضوع و بند دیگری از تفاهم‌نامه همکاری دو دانشگاه مبنی بر ایجاد میز یا دفتری برای استقرار نماینده دائم دانشگاه لاهور در دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و با توجه به موضوع تاسیس شعبه مشترک، موقعیت کنونی را زمان مناسبی برای حضور نماینده دانشگاه لاهور به‌ویژه برای تسریع در پیگیری و پیش برد اجرای عملیاتی این پروژه عنوان کرد.

مسئولان دانشگاه لاهور نیز ضمن استقبال از اجرای این بند از تفاهم‌نامه، موضوع ایجاد دفتر TUMS در دانشگاه لاهور را مطرح کردند و این امر را نه‌تنها مسیری برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های مشترک بلکه وجود چنین دفتری را دارای وجهه‌ای خوب در میان اعضای دو دانشگاه و حتی قابل اجرا در سطح دانشجویی نیز توصیف کرد که در نهایت مقرر شد این موضوع نیز در کمیته‌های تخصصی بررسی چگونگی تاسیس شعبه مشترک دو دانشگاه مطرح و تصمیم‌گیری نهایی شود.

پیگیری موضوع راه‌اندازی مقطع دکترای تخصصی پرستاری در دانشگاه لاهور، موضوع تبادل استاد و دانشجو، درخواست اطلاع‌رسانی فراخوان فرصت مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در هر یک از دپارتمان‌های دانشگاه لاهور به مدت یک ترم یا یک سال تحصیلی و اجرای متقابل این طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مباحث دیگر مورد گفتگو در این جلسه بود که موارد مطرح شده مورد استقبال مسئولان دو دانشگاه قرار گرفت.

آیتی ضمن تشکر از تشکیل این جلسه، در جمع‌بندی موضوع بیان داشت: کارهای زیاد و سختی برای انجام دادن پیش رو داریم که با حمایت دکتر رئیس کرمی و نظر مثبت ایشان درباره همکاری‌های مشترک، می‌توانیم موضوع تاسیس شعبه مشترک و مفاد تفاهم‌نامه همکاری را به مرحله اجرای عملیاتی برسانیم.

معاون بین‌الملل دانشگاه ضمن استقبال و تشکر از پیشنهادهای مطرح شده، از تشکیل کارگروه تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران در روزهای آتی برای بررسی این پیشنهادها خبر داد و اظهار امیدواری کرد که دو دانشگاه بتوانند همکاری‌های دوستانه و بلندمدتی با یکدیگر داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز