خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

در طرح جدید پسماند باید قراردادها آنالیز و ماشین‌آلات به روز شوند

در طرح جدید پسماند باید قراردادها آنالیز و ماشین‌آلات به روز شوند
کد خبر : ۱۵۴۲۰۶۰

عضو شورای شهر تهران درباره طرح جدید پسماند و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، توضیحاتی را ارائه کرد.

«مهدی بابایی» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره موضوع پسماند و مشکلاتی که بعضا در این زمینه وجود دارد وعدم جمع آوری به موقع زباله در برخی از مناطق گفت: درخصوص طرح جدید شهرداری تهران نظر من این است که شهرداری در این طرح نسبت به تجمیع پیمانکاران اقدام کرد. این در حالی است که در گذشته پیمانکار پسماند خشک با پیمانکار جمع‌آوری و نظافت و همچنین پیمانکاران ایستگاه‌های میانی که در شهر بودند و پیمانکار نهایی در آرادکوه متفاوت بود.

وی ادامه داد: این تضاد منافع که بین پیمانکاران ایجاد می‌شد، موجب مشکلات عدیده‌ای در سطح شهر شده بود از جمله عوامل غیرمجاز بازیافت یا همان کتفی کولی‌ها بود که ما خیلی بروز و ظهور آن را در شهر بیشتر می‌دیدیم. اقدام شهرداری تهران در زمینه تجمیع پیمانکاران یک اقدام انقلابی جهادی بوده است. این اقدام یک اقدام اصولی و خوب بود و تمام پیمانکاران یکی شده‌اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با این اقدام وقتی زباله تحویل پیمانکار می‌شود از صفر تا صد آن در دست پیمانکار است و دیگر این دغدغه را ندارد که نمی‌تواند مدیریت زباله را داشته باشد و از همین رو به عوامل غیرمجاز روی بیاورد. البته به دلیل اینکه این طرح جدید است در برخی از مناطق با کمی مشکل مواجه هستیم. البته به نظر من در جاهایی باید آنالیزهای قراردادها اصلاح شود و تعداد کارگران و ماشین‌آلات به روزرسانی شود. این مشکلات باید رفع شود.

بابایی تصریح کرد: پیشنهاد من به آقای زاکانی نیز این بود که نسبت به آنالیز قراردادها اصلاحات صورت بگیرد و ما متممی در این رابطه داشته باشیم تا مشکلات حل شود، چراکه این تجمیع به نفع ما است. البته باید بپذیریم که این اصلاحات یک سری مشکلات را هم داشته است اما نباید به طور کل این موضوع باعث شود که این ایده به فراموشی سپرده شود و دوباره به حالت قبل بازگردیم.

وی ادامه داد: در کمیسیون خدمات شهری نیز جلساتی در این رابطه داشته‌ایم و موضوعات‌مان را به شهرداری انتقال داده‌ایم تا سریعتر در این رابطه اقدام شود حتی اگر عدد و رقم بیشتری در این حوزه باید دیده شود شهرداری به ما پیشنهاد بدهد تا در اصلاحیه آن را بررسی کنیم. اما امیدوارم با یک سری متمم قرارداد و اصلاح آنالیز مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد حل شود. در آنالیز و احجام هم باید توجه جدی صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نوسازی بافت فرسوده در مناطق جنوبی شهر تهران در طرح ایمنی کالبدی شهر تهران خاطرنشان کرد: ایمنی کالبدی یکی از موضوعات پراهمیت در شهر تهران است و از قبل هم این نیاز در شهر تهران مشهود بود. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که باید تسهیلات ویژه‌تر از این که در حال حاضر برای بافت فرسوده گذاشته شده است قرار داده شود و این می‌طلبد که دولت ورود جدی‌تر در این عرصه داشته باشد.

وی ادامه داد: به هر حال هرساله دولت در این حوزه تسهیلاتی را قرار می‌دهد ما نیز در شهرداری تهران سعی کردیم مقداری تسهیلات را در این زمینه بیشتر کنیم البته سرعت نوسازی هم خوب بوده است و ما در سال ۱۴۰۲ مناطقی را داشتیم که توانستند هدف یکساله‌شان را محقق کنند. به طور مثال منطقه ۱۵ توانست سه درصد نوسازی بافت فرسوده را در سال ۱۴۰۲ محقق کند، اما با توجه به عقب‌ماندگی که از سال‌های گذشته در این زمینه داریم می‌طلبد که هر چه بیشتر تسهیلات در این زمینه داده شود تا بتوانیم نوسازی بافت فرسوده را تسریع کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای پایش موضوع ایمنی کالبدی اعتبارات لازم دیده شده است و در حال حاضر نیز پایش این برنامه در حال انجام است و تقریبا تمام بودجه‌های آن را شهرداری تهران تامین می‌کند تا بررسی صورت بگیرد مرحله بعدی الزاماتی است که باید برای مالکان جهت تخریب و نوسازی دیده شود و همچنین تسهیلاتی که اگر نیاز باشد شهرداری تهران برای شورا بیاورد تا پیرو پایش بررسی طرح کالبدی مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز