خبرگزاری کار ایران

کولیوند خبر داد:

احداث بیمارستان جدید هلال احمر ایران در لبنان

احداث بیمارستان جدید هلال احمر ایران در لبنان
کد خبر : ۱۵۴۱۵۲۴

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تخریب بیمارستان ۵۶ تخت خوابی هلال احمر ایران از سوی رژیم غاصب اسرائیل در سوریه، این اقدام را جنایت جنگی خواند و گفت:‌ اقدامات بشردوستانه را به تعویق نمی‌اندازیم و به زودی بیمارستان دیگری را احداث می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند صبح شنبه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بمباران بیمارستان هلال احمر ایران در مرز لبنان و سوریه، افزود: گزارش تمام اقدامات خلاف موازین بشردوستانه رژیم غاصب اسرائیل را جمع آوری کرده و به دادستان بین الملل ارائه کردیم؛ این کار را برای جنایات این رژیم در غزه نیز انجام دادیم و ٨۶ کشور را همراه خود کردیم. در صدد هستیم برای لبنان این کار را با کشورهای بیشتری انجام دهیم.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در سوریه گفت: این موضوع جنایات جنگی محسوب می شود و مسئولان هلال احمر و صلیب سرخ جهان باید از کیان و حرفه خود حفاظت کنند چراکه در آینده فرزندان ما در این خصوص از ما سوال خواهند کرد.

کولیوند درباره برگزاری مجمع جهانی صلیب سرخ که چهارم آبان امسال برگزار می شود، اظهار داشت: در تلاش هستیم کشورهای بیشتری را در این خصوص همراه کنیم زیرا رژیم غاصب اسرائیل همه جنایات را در غزه و لبنان انجام داده و این مناطق را به نمایشگاه جنایات جنگی تبدیل کرده است و صلیب سرخ جهانی در این باره باید هرچه زودتر ورود کند.

وی درباره ویژگی‌های بیمارستان هلال احمر که مورد تجاوز رژیم غاصب قرار گرفته است، گفت: این بیمارستان ۵۶ تخت خواب و تمام بخش‌های بیمارستانی مانند ccu, ICU و اتاق های جراحی را داشت و آماده بهره برداری بود که مورد اصابت قرار گرفت.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۸ هزار نفر از امدادگران و کادر درمان داوطلب برای اعزام به لبنان ثبت‌نام کرده‌اند و ساماندهی‌ها برای اعزام انجام شده است.

وی ادامه داد: کمک‌های مردمی نقدی و غیرنقدی نیز خیلی سریع از طریق کریدورهای امن هوایی، زمینی و دریایی به لبنان ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر امروز عقب نشینی کنیم فردا بچه‌های ما به ما ایراد می‌گیرند افزود: چهارم آبان ماه در مجمع جهانی صلیب سرخ بیشتر مطالب را تشریح می‌کنم و کشورهای بیشتری را همراه می‌کنم اما چیزی که خیلی مهم است یک اجماع عمومی است که از ادامه این نقض حقوق بشر دوستانه و حملات جنایتکارانه جلوگیری کند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه رژیم صهیونی همه چیز را زیر پا گذاشته و به هیچ چیز پایبند نیست، ادامه داد: هم غزه و هم لبنان را به یک نمایشگاه کاملی از انواع و اقسام جنایت‌های جنگی تبدیل کرده است، لذا صلیب سرخ جهانی به عنوان وظیفه ذاتی باید اقدامی کند.

کولیوند با بیان اینکه بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان که مورد حمله و تهاجم قرار گرفته هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود و قرار بود پذیرش انجام دهد، ۵۶ تخت خوابه بود، گفت: این بیمارستان به بخش‌های آی سی یو، سی سی یو، اتاق عمل و بخش‌های بستری مجهز و یک بیمارستان کامل بود که می‌توانست خدمات خیلی خوبی را به مجروحین، مصدومین و نیازمندان ارائه دهد.

وی تصریح کرد: اقلام امدادی، زیستی، دارویی و آمبولانس‌های مستقر در این بیمارستان در آتش سوخت، اما تلاش‌ها برای خدمت به آوارگان جنگی ادامه دارد، مجددا یک بیمارستان دیگر را برای کمک به جنگ زدگان لبنان برپا می‌کنیم و به خدمات خود به مردم جنگ زده لبنان ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز