خبرگزاری کار ایران

معاون دانشجویی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

شوراهای دانشجویی با نقش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تشکیل خواهند شد

شوراهای دانشجویی با نقش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی تشکیل خواهند شد
کد خبر : ۱۵۴۰۴۱۰

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت از تشکیل شوراهای دانشجویی با نقش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.

«مسعود حبیبی» معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه مسئولیت‌های امور دانشجویی و فرهنگی را به دانشجویان واگذار خواهیم کرد، گفت: ما بر این باور هستیم که برای نیل به نتایج مطلوب در حوزه‌ی فرهنگی-دانشجویی به جای تصدی‌گری کردن، کارها را به خود دانشجوها واگذار کنیم. وقتی دانشجویان در برنامه‌ریزی کارهای مربوط به خودشان شرکت می‌کنند در اجرا هم حتما حضور خواهند داشت. این یک مکانیزمی است که ما می‌خواهیم بر مبنای آن کار را پیش بریم.

از نمایندگان دانشجویان برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در امور دانشگاه استفاده خواهیم کرد

وی افزود: در حال حاضر ما تشکل‌های دانشجویی را داریم که سامان مشخص و شورای مرکزی دارند، شوراهای صنفی دانشجویان و کانون های فرهنگی، هنری و ادبی را داریم و... که برای این نوع فعالیت‌ها هم ان‌شاءالله در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، شوراهای دانشجویی را ایجاد می‌کنیم و از نمایندگان دانشجویان برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در امور دانشگاه استفاده خواهیم کرد و اگر هم آن برنامه مختص به خود دانشجویان باشد، خودشان تصمیم می‌گیرند و معاونت‌های فرهنگی- دانشجویی هم نقش کمک‌کننده خواهند داشت و امیدواریم این کار به نحو احسن انجام بگیرد.

شوراهای صنفی را تقویت می‌کنیم

حبیبی خاطرنشان کرد: در مسائل مرتبط با دانشجویان در آینده از مکانیسمی استفاده خواهیم کرد که نظر دانشجویان در کنار مسئولان و تصمیم گیران لحاظ شود. الان مکانیسم‌هایی حداقلی مثل شوراهای صنفی در این زمینه وجود دارند که خوشحالیم از اینکه این شوراها را در دانشگاه‌های وزارت بهداشت داریم ولی هدف ما این است که به یاری خدا هم شوراهای صنفی را بتوانیم چنان که شایسته است، تقویت کنیم و نقش و اثرگذاری‌شان را پررنگ‌تر کنیم و هم اینکه در آینده  شوراهای دیگری در حوزه فرهنگی تشکیل خواهد شد و انشاءالله بتوانیم در خدمت دانشجویان باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز