خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

باید بجای «تصدی گری فرهنگی» از «دانشجو محوری» حمایت کنیم

باید بجای «تصدی گری فرهنگی» از «دانشجو محوری» حمایت کنیم
کد خبر : ۱۵۴۰۲۸۴

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مهمترین اولویت این معاونت در دولت چهاردهم را فراهم کردن زمینه فرهیختگی دانست و گفت: ایجاد فضای لازم برای رشد و ارتقای اجتماعی برای نخبگان از وظایف این معاونت و شعار ما معنویت، عقلانیت و خلاقیت با تکیه بر اصل دانشجو محوری است.

به گزارش ایلنا، مسعود حبیبی در مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که با حضور وزیر بهداشت در سالن امام جواد(ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به حمایت این معاونت از دانشجویان فعال، خلاق و علاقه مند در حوزه های فرهنگی و دانشجویی، یادآور شد: تلاش ما این است به جای تصدی گری فرهنگی از دانشجو محوری حمایت کنیم و در این راه از همراهی صاحبنظران و اعضای هیات علمی، بهره مند شویم.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ایجاد اندیشکده در دانشگاه ها و حضور دانشجویان در این اندیشکده ها در دیدار اخیر ایشان با نخبگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در حوزه فرهنگی و دانشجویی یک اندیشکده فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم تا از حضور نخبگان، دانشجویان و فرهیختگان برای پیشبرد راهبردها استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تقویت هویت دینی و ملی و ارزش های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج فرهنگ گفتگو، تفکر انتقادی و کرسی های آزاد اندیشی، توانمندسازی فرهنگی، فکری و مهارتی دانشجویان، تقویت نگاه آسیب شناسانه، راهبردی، راه حل محور و آینده نگر، ترویج فرهنگ عدالت اجتماعی و فعالیت های خیرخواهانه و اردوهای جهادی، ارتقای سلامت روانی، فرهنگی و جسمی دانشجویان، گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، حمایت از هنر و فعالیت های فرهنگی خلاقانه، ارتقای اخلاق، فرهنگ و رفتار حرفه ای، ترویج همکاری های فرهنگی بین المللی و تقویت مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی از دیگر اولویت های این معاونت در دولت چهاردهم یاد کرد.

وی از فرهنگ به عنوان زیربنا و عامل تشکیل هویت فردی و جمعی یاد کرد و گفت: هویت جمعی یک ملت و هویت جمعی آحاد جامعه توسط فرهنگ شکل می گیرد. فرهنگ، هویت و راهنمای تصمیم گیری رفتار، عنصر پیوند دهنده و خمیرمایه توسعه اجتماعی و اقتصادی است.

حبیبی دانشگاه ها را نه تنها مراکز علمی بلکه مراکزی برای رشد فرهنگی و شکل دادن به شخصیت دانشجویان دانست و گفت: آنچه در دانشگاه می آموزیم فقط شخصیت علمی ما نیست بلکه شخصیت فرهنگی، اجتماعی و فردی ما در دانشگاه رشد کرده و در دانشگاه بینش پیدا می کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهادت سید الشهدای مقاومت سید حسن الله را تسلیت گفت و افزود: سید حسن نصرالله مظلومانه شهید شد و جرم او دفاع از وطن و مسلمانان بود. یک سال تمام است که صهیونیست های غاصب، جنایتکار و کودک کش در فلسطین و غزه، مردان و زنان و کودکان را به شهادت می رسانند.

وی ادامه داد: متاسفانه در غزه 50 هزار نفر انسان بی گناه به شهادت رسیدند که 50 درصد آنها کودکان هستند. جای تاسف است که دنیا و کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و آنها که مدعی بشردوستی اند، کوچک ترین کاری برای جلوگیری از این جنایت نکرده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز