خبرگزاری کار ایران

اعمال ضوابط سخت‌گیرانه برای فرآورده‌های غذایی برگشتی

اعمال ضوابط سخت‌گیرانه برای فرآورده‌های غذایی برگشتی
کد خبر : ۱۵۴۰۲۰۹

مدیرکل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: ضوابط سخت‌گیرانه‌ برای فرآورده‌های غذایی برگشتی اعمال شده است.

به گزارش ایلنا، عبدالعظیم بهفر با اشاره به سخت‌گیری‌های سازمان‌های نظارتی و بهداشتی در خصوص سلامت و ایمنی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی اظهار داشت: محموله‌های غذایی که بازگشت داده می‌شوند، عمدتاً به دلیل مشکلاتی مانند آلودگی‌های میکروبی، استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز، باقیمانده سموم شیمیایی و عدم رعایت شرایط نگهداری هستند.

وی افزود: آلودگی‌های میکروبی از جمله حضور باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها مانند سالمونلا و اشریشیاکلی، یکی از دلایل اصلی بازگشت محصولات است که می‌تواند خطرات جدی برای سلامت مصرف‌کنندگان ایجاد کند. همچنین، استفاده از مواد نگهدارنده یا افزودنی‌های غیرمجاز و یا بیش از حد مجاز، موجب مشکلات زیادی در سلامت فرآورده‌ها می‌شود.

بهفر همچنین به مسائل دیگری همچون مواد آلرژن بدون برچسب، عدم رعایت تاریخ انقضا و آلودگی‌های فیزیکی مانند وجود اجسام خارجی اشاره کرد و گفت: عدم ارائه اطلاعات کامل و صحیح روی بسته‌بندی یا استفاده از مواد خام غیر استاندارد نیز از جمله عواملی است که می‌تواند منجر به بازگشت محموله‌ها و حتی جریمه‌ها و توقف تولید شود.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی در پایان تأکید کرد: سازمان غذا و دارو به شدت با موارد تخلف برخورد خواهد کرد و تولیدکنندگان موظفند معیارهای بهداشتی و استانداردهای لازم را در تمام مراحل تولید و بسته‌بندی رعایت کنند تا سلامت عمومی حفظ شود. برای پیشگیری از این چالش‌ها، سازمان غذا و دارو در مورد فراورده‌های برگشتی ضوابط سخت‌گیرانه مانند ضوابط وارداتی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی اعمال می‌کند تا از سلامت و ایمنی محصولات اطمینان حاصل شود و موارد تخلف به شدت پیگیری و برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز