خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد:

واکنش شهردار تهران به ماجرای تابلوهای موزه امام علی (ع)

واکنش شهردار تهران به ماجرای تابلوهای موزه امام علی (ع)
کد خبر : ۱۵۳۶۹۷۸

شهردار تهران درباره ماجرای تابلوهای موزه امام علی (علیه السلام) گفت: این کار باعث می شود هنرمندان ما در سطح منطقه ای مطرح شود یک بازاری را ایجاد می کند و یک کار بزرگ متصل به پیوست اقتصادی برای کشور ایجاد می کند که دولت باید آن را انجام دهد و ما کمک کار دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره مشکلات رانندگان تاکسی برقی گفت: برقی سازی یک راه بی بازگشت است که کمک می کند که رفع ناترازی انرژی درکشور صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با توسعه حمل و نقل عمومی مشکل ترافیک حل خواهد شد این کار براساس ابلاغ قانون برنامه و هوای پاک است در این مسیر به حمدالله هم از داخل و هم از خارج خرید داریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: خودروی برقی گران‌تر از خودروی بنزینی است و شرایط کشور به گونه ای است که ما واردات بنزین داریم ما در موقع پیک کشور برق کم داریم و در مواقع دیگر زیاد داریم در مواقعی که برق داریم شارژ انجام می شود.

وی ادامه داد: سیستم ما به صورت هوشمند در موقع پیک اجازه شارژ را نمی دهد به دلیل اینکه این خودروها گران‌تر است قانون الزامی را برای دولت قرار داده است هم ماشین و هم در سایر موارد براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید باید صرفه جویی می شد و بعد هزینه پرداخت می شد اما در برنامه هفتم یک سازمان پیشنهاد شده که زیر نظر رئیس جمهور امکانی فراهم کند که به صورت پیشینی امکان پرداخت وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اولین خریدی که انجام شد از کرمان خودرو بود که ۱۷۱ دستگاه خریداری شد و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون هزینه آن بود که ۴۰۰ میلیون راننده پرداخت کرده است که بخشی از آن تاکسی فرسوده است که بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ میلیون است و مابقی از طریق وام تامین می شود بعد از آن دو وام بود که یک وام ۸ درصدی بود که ۶۰۰ میلیون از طرف شرکت و ۳۰۰ میلیون یک وام دیگر بود.

شهردار تهران درباره این تسهیلات گفت: دو نوبت در دولت صحبت کردم و اصلا موضوع شهرداری نیست دو نوبت صحبت کردیم کارگروه ۶ نفره تشکیل و وزرای کشور، صمت نیرو و نفت و همچنین بنده عضو این کارگروه هستیم‌. برای این که تسهیل شود درخواست ما این بود که صندوق کارآفرینی بگذاریم.صندوق تا ۸۰۰ میلیارد وام می دهد که بین رانندگان تقسیم می شود و در حال رایزنی هستیم و دستورالعمل آن نوشته شده است و امیدواریم به زودی انجام شود.

وی درباره واردات خودرو توسط شهرداری گفت: درباره واردات خودروهای برقی مدل تسویه آن متفاوت است چراکه یک سال و نیم تنفس دارد و راننده با همان عدد اولیه با همان وارد مشارکت می شود و ماشین را تحویل می گیرد و در حال کارشناسی هستیم تا به اقتضای ماده ۱۲ عددی را برای راننده صفر کنند و قیمت خودرو شکسته می شود شروع آن با ما است اولین قسمت در گمرک است و برای ترخیص دنبال می کنیم و شرکت سهامی عام ثبت می شود که متعلق به خود تاکسیرانان است.

وی درباره شایعات عدم رفتن به مسکو گفت: این موضوع غلط است که پاس ما تمدید نشده و در واقع مانند همین موضوع قطارها است که می گویند از تونل ۸۰ سانت بلندتر است.

زاکانی درباره اتفاقات اخیر مترو و باز ماندن درب قطارها ادامه داد: ناوگان ما ۱۱۸۱ واگن قطار است که بخشی از آن متعلق به گذشته است و دائما در حال اورهال است و ما در تلاش هستیم با بازسازی این را به گونه ای جبران کنیم که مشکلی ایجادنشود.درباره پله برقی هم من هر شب گزارش می گیریم که چقدر فعال است و چقدر غیرفعال است.

وی درباره قطع درختان گفت: درباره قطع درختان هر چه گفته شده بود دروغ بود. قطع درختی که در سال ۹۷ انجام شده بود به پای ما نوشتند در قیطریه و پارک لاله ما درخت قطع نکردیم اما گفتند قطع درخت صورت گرفته است.موضوع قرارگاه جهادی مسکن افتخار شهر است و ۲۸۵ هزار واحد را به نتیجه رساندیم این نتیجه هم ساخت نیست چراکه شهرداری وظیفه ساخت ندارد بلکه مجوزهایی است که ارائه شده است. ما مسئولیتی در ساخت و ساز شهر نداریم کار ما تسهیلگری برای مردم است.گزارشات متعددی در دولت سابق ارائه شد که قیمت مسکن ثابت مانده و رو به نزول است و یکی از دلایل آن همین ساخت و ساز است که مسیر گذشته که مردم را به سنت حاشیه می‌برد تغییر کرده است.

شهردار تهران درباره ماجرای تابلوهای موزه امام علی (علیه السلام)  گفت: این کار باعث می شود هنرمندان ما در سطح منطقه ای مطرح شود یک بازاری را ایجاد می کند و یک کار بزرگ متصل به پیوست اقتصادی برای کشور ایجاد می کند که دولت باید آن را انجام دهد و ما کمک کار دولت هستیم.

وی درباره هتل ولنجک گفت: در حقیقت در کمیسیون ماده ۵ تصویب و به شورای شهرسازی ارسال شد دیوان ورود پیدا کرد و به کمیسیون ماده ۵ برگرداند و به اتفاق مصوب شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز