خبرگزاری کار ایران

بررسی سلامت محصولات غذایی خاص و یا مشکوک به تقلب در سطح عرضه

 بررسی سلامت  محصولات غذایی خاص و یا مشکوک به تقلب در سطح عرضه
کد خبر : ۱۵۳۳۰۷۷

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با اشاره به تدوین پیشنویس «نقشه راه سلامت و تقلبات مواد غذایی» گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور جمع آوری نمونه‌های خاص و مشکوک در سطح عرضه با همکاری معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، حسین رستگار، با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای طراحی یک نقشه کامل از راهکارهای کشف تقلبات و بررسی سلامت و حلیت غذا و ارائه نقشه برای سیاستگذاری در مراکز داخل و خارج سازمان و انجام آزمون‌های سلامت و تقلبات غذایی در محصولات غذایی خاص و مشکوک در سطح عرضه با همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور اقدام می‌شود.

وی از بررسی وضعیت حلیت فرآورده‌های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، طبیعی، سنتی و مکمل در سطح عرضه یا PMS با آزمون‌های تخصصی مولکولی خبر داد و گفت: به منظور ارزیابی وضعیت و بررسی حلیت کالاهای سلامت محور اعم از مواد اولیه و محصولات در سطح عرضه، طرح مشترک با ادارات کل سازمان  غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی استان‌های مرزی کشور و مناطق آزاد کشور به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با اشاره به فعالیت انجام گرفته در این زمینه عنوان کرد: نمونه برداری از سطح عرضه، صنایع تولیدی، انبارها و گمرکات و انجام آزمون‌های مولکولی در آزمایشگاه و تجزیه و تحلیل نتایج و داده‌های آنالیز جهت تعیین حلیت فراورده‌ها در سطح کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز