خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان هواشناسی کشور:

توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور ۵ همت اعتبار نیاز دارد

توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور ۵ همت اعتبار نیاز دارد
کد خبر : ۱۵۳۱۲۱۹

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور گفت: توسعه زیر ساخت‌های هواشناسی نیازمند تخصیص اعتباری معادل ۵ همت طی پنج سال است.

به گزارش ایلنا، محمد ناصر هاشمی در حاشیه بازدید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور از واحدهای عملیاتی سازمان اظهار کرد: برای ارتقای شبکه دیدبانی سازمان باید یک جهش اعتباری قابل ملاحظه در بودجه سازمان هواشناسی کشور رخ دهد تا کمبودها جبران شود.

او ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌ها در چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در سازمان رخ داده که یکی از آن‌ها خریداری و نصب دهمین رادار هواشناسی کشور است که پس از ۱۵ سال از نصب نهمین رادار محقق شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: برخی تجهیزات ما نظیر رادار هواشناسی به دلیل کاربردهای دوگانه‌ای که دارند، تحت تحریم هستند و تامین آن‌ها بسیار دشوار است.

هاشمی در بخش دیگری از صثحبت‌های خود به وضعیت وصول درآمدهای سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: بخشی از درآمدهای سازمان عمومی است و بخشی برای نخستین بار امسال اختصاصی شد.

او افزود: درآمدهای عمومی بر اساس سازوکار جاری کشور به خزانه دولت واریز می‌شود و در نهایت بخشی از آن به سازمان بر می‌گردد که ما تلاش می‌کنیم سهم سازمان از این درآمدها افزایش پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقای معیشت کارکنان به‌ویژه در استان‌ها گفت: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای بهبود معیشت همکاران شد و توفیقاتی هم به دست آمد اما به دلیل تغییرات شدید شرایط اقتصادی کشور، پایین بودن سطح حقوق و دستمزد همچنین افزایش تورم، این توفیقات چشمگیر نیست.

هاشمی اضافه کرد: به نظر می‌رسد شرایط فعلی حقوق و دستمزد در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله هواشناسی یکی از چالش‌های دستگاه‌های اجرایی است که نیازمند اقدام عاجل است.

او ادامه داد: سازمان هواشناسی یک دستگاه کاملا تخصصی است که حفظ نیروی متخصص و کاربلد در حوزه‌های دیدبانی، پیش‌بینی و مهندسی تجهیزات با حقوق‌های فعلی آسان نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، در این بازدید معاون اعتبارات هزینه‌ای امور برنامه و بودجه استان‌ها و کارشناس بودجه هزینه‌ای امور استان‌های برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید از واحدهای عملیاتی سازمان، در نشستی در معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان به بررسی وضعیت اعتبارات ادارات کل هواشناسی استان‌ها پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز