خبرگزاری کار ایران

موانع قانونی مولدسازی بررسی می‌شود

موانع قانونی مولدسازی بررسی می‌شود
کد خبر : ۱۵۲۹۲۵۳

اولین جلسه ستاد برنامه‌ و بودجه سال 1404 با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان و صاحب‌نظران حوزه بودجه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه طاهر موهبتی، بررسی و پیش‌بینی منابع درآمدی وزارت بهداشت در احکام قانونی را برای تدوین بسته پیشنهادی بودجه 1404 وزارت بهداشت ضروری عنوان کرد و افزود: فعال‌سازی و تشکیل کارگروه‌های لازم برای برآورد مالیات دخانیات، عوارض کالاهای آسیب‌رسان و منابع مالی از این قبیل برای برنامه‌ریزی بودجه 1404 وزارت بهداشت ضروری است.

موهبتی افزود: برخی از قوانین مربوط به حوزه سلامت در سال اول برنامه هفتم توسعه لازم‌الاجراست که همگرایی با سازمان برنامه‌ و بودجه و دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیش‌بینی اعتبارات لازم به آن می‌تواند نقش مهمی در تحقق بودجه مورد نیاز سال 1404 وزارت بهداشت داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، تعیین اولویت‌های بودجه‌ای حوزه سلامت را یکی از وظایف اصلی ستاد برنامه‌ و بودجه سال 1404 وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: اگر برای تحقق بخشی از سیاست‌های کلی نظام سلامت به‌عنوان سند بالادستی نیاز به تصویب قانون از جنس بودجه باشد، تبصره لازم برای آن باید پیش‌بینی شود.

موهبتی گفت: برخی برنامه‌های حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت ممکن است دارای ردیف بودجه خاصی نباشد که لازم است پس از احصا، تبصره‌ها و ردیف‌های مورد نیاز آن در بودجه سال 1404 پیش‌بینی شود.

رئیس ستاد برنامه‌ و بودجه سال 1404 وزارت بهداشت، توجه بیش‌ از پیش به مقوله مولدسازی را امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: ستاد برنامه‌ و بودجه موظف است تا ظرفیت‌ها و موانع قانونی مولدسازی را بررسی و در بسته پیشنهادی بودجه سال 1404 وزارت بهداشت مطرح کند.

وی در ادامه تأکید کرد: آیین‌نامه‌های احصا شده برای برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت با اولویت آیین‌نامه‌های سال اول و زمان‌دار، باید به‌سرعت به حوزه‌های مربوطه ابلاغ شود تا رایزنی‌های لازم با سازمان برنامه‌ و بودجه در این خصوص آغاز شود که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت نیز بهره گرفت.

در ادامه، حاضران در این نشست نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ضرورت‌های بهبود بودجه سال 1404 وزارت بهداشت مطرح و بر اهمیت هماهنگی بین بخشی و برون بخشی حوزه‌های مختلف نظام سلامت تأکید کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز