خبرگزاری کار ایران

واکنش معاون شهردار به اظهار نظر خزانه‌دار شورا مبنی بر فاتحه خواندن برای شرکت مترو

واکنش معاون شهردار به اظهار نظر خزانه‌دار شورا مبنی بر فاتحه خواندن برای شرکت مترو
کد خبر : ۱۵۲۷۰۶۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه ما اینکه باید برای شرکت مترو فاتحه بخوانیم را قبول نداریم، گفت: عمده گزارشات حسابرسی شرکت مترو مربوط به این دوره مدیریت شهری نیست.

به گزارش ایلنا محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در دویست و شصتمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت راه‌ آهن شهری تهران و حومه(مترو) برای سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه ما اینکه باید برای شرکت مترو فاتحه بخوانیم را قبول نداریم و حرفی که از شورا به مردم می رساند، مورد قضاوت قرار می گیرد، گفت: شرکت مترو عقبه ای دارد و عمده گزارشات حسابرسی آن هم به دوره ما برنمی‌گردد.

وی اضافه کرد: ما به کرج اعلام کردیم که تجهیزات خریداری شده از شرکت نورینکو را تحویل بگیرند که نگرفتند و این فاتحه خواندن ندارد. ما در همین صحن در خصوص سیستم فاینانس توضیح دادیم. ما در این دوره بدهی مالیاتی نداریم و بدهی به گذشته برمی گردد.

هرمزی همچنین خاطرنشان کرد: در مورد ۱۱۶ پرونده صاحب زمین دنبال تعیین تکلیف زمین خود نمی آید و ما چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ ما در مورد سیگنالینگ هم با جدیت اقدام کردیم. هیچ یک از این بندها به سه ساله دوره ششم بازنمی گردد و ما تعداد بندهای گزارشات را کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه ۳۹ کیلومتر مترو و ۱۸ ایستگاه در دوره ششم راه اندازی شده است، یادآور شد: ما وضعیت بغرنجی در مترو نداریم و از ۳۰ بند مربوط به سال های ۹۶ تا ۹۹ به هشت بند رسیده ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات از توان مترو خارج است و همه باید کمک کنند تا بتوانیم مشکلات سنواتی را حل کنیم، اظهار کرد: اعضای مجمع مترو دو هفته پیش انتخاب شدند و صورت جلسه مجمع هم امسال آماده می شود.

 هرمزی همچنین در حاشیه جلسه شورا به درباره ورود اتوبوس های چینی به کشور گفت: ۱۱۰ اتوبوس برقی در راه گمرک کشور است که ۳۰ دستگاه آن بارگیری و حمل شده و مابقی آن هم طی هفته جاری بارگیری خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعید است که ورود این اتوبوس ها به اول مهر برسد و حدود ۲۵ روز رسیدن آن به تهران طول می‌کشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز