خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد از موازی کاری در حوزه‌های فن‌آوری شهرداری تهران/ باید از ظرفیت‌‌های علمی کشور استفاده کنیم

انتقاد از موازی کاری در حوزه‌های فن‌آوری شهرداری تهران/ باید از ظرفیت‌‌های علمی کشور استفاده کنیم
کد خبر : ۱۵۲۶۳۲۸

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره سازمان فناوری‌های نوین گفت: ما قرار نیست در شهرداری تهران به صورت موازی کار مشابهی را انجام دهیم که توانمندی آن در کشور و در جای دیگری شکل گرفته است، اما در آن زمان یعنی سه سال پیش به هر دلیلی تشکیل این سازمان تصویب شد، اگرچه تعدادی از دوستان مخالف این موضوع بودند.

«علی‌اصغر قائمی» عضو شورای شهر تهران و عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره سرانجام تشکیل سازمان فناوری‌های نوین گفت: از روز اولی که سازمان فناوری‌های نوین و نوآور شهری از سوی شهردار تهران پیشنهاد شد، من مخالف تشکیل این سازمان بودم چراکه این کار را وظیفه ذاتی شهرداری تهران نمی‌دانستم.

وی ادامه داد: اگر شهرداری تهران نیاز دارد که از نوآوری‌هایی استفاده کند متناسب با ماموریت هر واحد سازمانی می‌تواند برای آن نوآوری فراخوان بزند. با توجه به اینکه تعداد متنابهی پارک‌های علم و فناوری داریم. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه‌ها هستند که وظیفه این‌ها انجام همین مسئله است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ما قرار نیست در شهرداری تهران به صورت موازی کار مشابهی را انجام دهیم که توانمندی آن در کشور در جای دیگری شکل گرفته است، اما در آن زمان یعنی سه سال پیش به هر دلیلی تشکیل این سازمان تصویب شد، اگرچه تعدادی از دوستان مخالف این موضوع بودند.

قائمی تصریح کرد: حالا بعد از گذشت حدود سه سال هم سازمان امور اداری استخدامی و هم سازمان شهرداری‌های کشور شروطی را قرارداده‌اند که اگر این سازمان قرار است شروع به کار کند باید این مقدمات و ملزومات را فراهم کند از جمله اینکه حق ندارد تشکیلات جدیدی تاسیس شود. از همین‌رو شهرداری تهران هم پیشنهادی را برای شورا آورده بود که شرکت یادمان سازه را منحل کنیم و بجای آن سازمان فناوری‌های نوین را بنشانیم که این موضوع در صحن شورا رای نیاورد.

وی درباره فعالیت‌هایی که قرار است سازمان فناوری‌های نوین انجام دهد، گفت: ابهام ما از روز اول همین است که این سازمان قرار است چه اقداماتی را انجام دهد. در طی حدود این سه سال هم یک خط از سوی شهرداری پیشنهاد نشده که دقیقا چه کار جدیدی قرار است، از سوی این سازمان ارائه شود.

این عضو شورای شهر تهران در واکنش به تولید نیمکت جلبکی توسط سازمان فناوری‌های نوین شهرداری تهران با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما با فضاهای سبز عمودی آشنایی داریم و در برخی از جاها این کار انجام شده است. گیاهان رونده معمولا برای فضای سبز استفاده شده است، اما اینکه حالا جلبکی باشد که تولید اکسیژن آن خیلی هم بیشتر باشد خوب است و اینکه بتوانند به صورت فضای سبز عمودی از آن استفاده کنند خیلی هم زیبنده است، اما اینکه از سوی شهرداری اعلام شد قرار است نیمکت جلبکی تولید شود را ما متوجه نشدیم یعنی چه؟!

قائمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سامانه شهرزاد گفت: ما هنوز متاسفانه گزارشی درباره رفع مطلق مشکلات سامانه شهرزاد نداریم. البته این سامانه کار ویژه‌تری نسبت به سامانه قبلی انجام نمی‌دهد همان را در واقع برداشته‌اند نامش را تغییر داده‌اند و آن سامانه را تعطیل کرده‌اند و به صورت ترک تشریفات، کار را به شرکتی داده‌اند که یک کار تکراری را دوباره ایجاد کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز