خبرگزاری کار ایران

تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری کمتر از میزان مصوب

تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری کمتر از میزان مصوب
کد خبر : ۱۵۲۵۴۴۰

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳، اعلام کرد که درآمدهای نقدی و غیر نقدی شهرداری ۷۳ در صد از بودجه مصوب ۱۴۰۳ در ۴ ماهه اول محقق شده که کمتر از میزان مصوب بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورا، حبیب کاشانی، خزانه دار شورا، ضمن ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در خرداد و تیرماه ۱۴۰۳ را قرائت کرده و به استماع اعضا رسید. 

کاشانی در گزارش عملکرد نقد و غیر نقد ۴ ماهه منتهی به تیرماه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران اظهار داشت: طی ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران مبلغ ۱۵۰ هزار ۹۵۰ میلیارد تومان توسط شورا به تصویب رسید که بر اساس آن در بودجه مصوب بخش منابع درآمدها به مبلغ ۱۱۹ هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان، منابع حاضر از واگذاری دارایی سرمایه مبلغ ۱۶ هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی مبلغ ۱۴ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان بوده است به این ترتیب در مجموع منابع نقدی و غیر نقدی حدود ۳۷ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان است که نسبت وصولی به کل بودجه مصوب ۲۴.۹۷ است. 

بر اساس گزارش خزانه دار شورا در فصل اول موضوع درآمدها باید در ۴ ماهه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۴۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد تومان به حیطه وصول در می‌آمد که ۲۷ هزار و ۸۷۲ میلیارد تومان وصول شده است، به همین ترتیب در فصل دوم منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز باید در چهار ماهه سال ۱۴۰۳ حدود مبلغ ۵ هزار و ۶۱۱ میلیون تومان وصول می‌شد که حدود مبلغ ۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان وصول شده است. در فصل سوم منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی نیز باید در چهار ماهه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۵ هزار ۲۳ میلیارد تومان وصول می‌شد که حدود مبلغ ۳ هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان ثبت وصول شده است. بنابراین درصد تحقق نسبت به بودجه مصوب ۴ ماهه سال ۱۴۰۳ حدود ۷۳.۴۹ درصد است که به معنای میزان کمتر از درآمد پیش بینی شده یا عملکرد صفر است. 

کاشانی در ادامه گزارش خود در خصوص هزینه‌ها در بهش نقدی و غیر نقدی نیز بیان کرد: در خصوص هزینه‌ها در بخش نقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۲۳ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص اعتبار ۳۲ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۹ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۸.۴۲ درصد است؛ در خصوص هزینه‌ها در بخش غیر نقدی نیز اعتبار ابلاغی در دو بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۲۲هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان ابلاغ شده است اما با تخصیص اعتبار ۵ هزار و ۴۹ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۴۷۳ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار حدود ۹.۳۸ درصد است. 

به این ترتیب بر اساس گزارش خزانه دار شورا درآمدها در سه بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه‌ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۴۶ هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان ابلاغ شده اما با تخصیص اعتبار ۳۷ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۴۱ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۹ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۵.۸۹ است که از این مبلغ ۴۴ هزار و ۱۶ میلیارد تومان آن پایدار و مبلغ ۱۰۶ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان آن ناپایدار است. در مجموع و در نتیجه برآوردها عملکرد چهار ماهه منتهی به تیر ماه سال ۱۴۰۳ در مجموع وصول نقد و غیر نقد مبلغ ۳۷ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان اصولی که مبلغ ۱۴ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان آن پایدار و حدود مبلغ ۲۳ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان آن ناپایدار است. 

به طور کلی مطابق اظهارات کاشانی و مستند به گزارش ارسالی، شهرداری تهران در ۴ ماهه منتهی به تیرماه سال ۱۴۰۳ حدود ۳۷ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی وصولی داشته است که با توجه به بودجه مصوب ۴ ماهه به مبلغ ۵۱ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان، حدود ۱۳ هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان کمتر از برنامه مصوب وصول شده است. به همین ترتیب در بخش درآمدهای ناشی از توسعه شهر نیز باید در ۴ ماه ۱۴۰۳ حدود ۲۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان به حیطه وصول در می‌آمد که مبلغ وصولی حدود ۱۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بوده است به عبارتی ۱۰ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان کمتر از برنامه مصوب وصول شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز