خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

بازگشایی مدارس، مهم‌ترین ماموریت پیش روی ماست

بازگشایی مدارس، مهم‌ترین ماموریت پیش روی ماست
کد خبر : ۱۵۲۴۸۳۲

وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت استفاده از جوانان در سمت‌های مدیریتی کشور تأکید کرد و گفت: باید با رویکرد وفاق و همدلی و به دور از دسته بندی‌ها به سمت ارتقای نظام تعلیم و تربیت حرکت کنیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در نشست شورای معاونین این وزارتخانه گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه مهم‌ترین ماموریت و راهبرد پیش روی ماست، لذا بیشترین تمرکز روی این موضوع باید باشد. به همین منظور تقسیم کاری باید صورت پذیرد و اقدامات مطلوبی نیز باید طراحی و انجام شود.

وی تاکید کرد: بیشترین تلاش و همت باید برای بازگشایی مدارس صورت گیرد. برای تحقق این مهم نیاز به مفاهمه بیشتر در انجام امور داریم.

کاظمی افزود: مهم‌ترین اولویت ما و همچنین سعادت فردی و اجتماعی جامعه توجه به اقامه نماز است. از هیچ تلاشی برای تحقق این هدف بلند نباید کوتاهی کرد. باید دغدغه نماز تبدیل به دغدغه درونی همه دانش آموزان و فرهنگیان شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در جلسه امروز از خانم دکتر مهاجرانی خواستم تا در اولین نشست خبری خود با رسانه‌ها در مورد دغدغه‌های آموزش و پرورش صحبت کند، زیرا بیش از ۴۰ سال است که از ساده انگاری در حوزه آموزش و پرورش رنج می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ارتقای توانمندی‌های مدیران بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی یک راهبر این است که نسبت به آن موضوعی که در صدد بررسی آن است صرفا دانش و باور نداشته باشد؛ بلکه موضوع را لمس و درک هم کرده باشد.

کاظمی با اشاره به اهمیت استفاده از جوانان در سمت‌های مدیریتی کشور گفت: در کنار جوانگرایی و مدیر پروری نباید از نیرو‌های با انگیزه و مجرب غافل شویم.

وی افزود: سیاست زدگی در برنامه‌ها، افراد، جریانات و همچنین سلیقه گرایی به رشد و توسعه همه جانبه آسیب می‌زند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همه ما باید کمک کنیم، جایگاه نظام تعلیم و تربیت ارتقا پیدا کند تا خیلی از مسائل مرتفع شود.

کاظمی افزود: ما در دولت و مجلس تلاش می‌کنیم تا شعار «برای ایران، برای مدرسه» فراگیر شده و موضوع آموزش و پرورش به مسئله اصلی حاکمیت تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید با رویکرد وفاق و همدلی و به دور از دسته بندی‌ها به سمت ارتقای نظام تعلیم و تربیت حرکت کنیم. باید از اندیشه‌های مختلف در پیشبرد امور استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید مجدد بر اینکه ما صدای معلمان هستیم، بیان کرد: بدون شک ما سرباز و خادم معلمان هستیم. برای من بهتر است که بگویم خادم نظام تعلیم و تربیت هستم. باید تمام هم و غم ما این باشد که کوچکترین مسایل معلمان را حل کنیم.

بر اساس این گزارش، کاظمی با اشاره به دغدغه معلمان بیان کرد: معتقدم با همفکری معلمان می‌توانیم به اشتراک نظری برای رفع مسائل برسیم.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین دغدغه ما تربیت است، گفت: باید طبق سند تحول بنیادین که میثاق ماست حرکت کنیم و پیش برویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز