خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مدل توسعه مدارس غیردولتی مشخص شود

مدل توسعه مدارس غیردولتی مشخص شود
کد خبر : ۱۵۲۴۴۳۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوست‌های پژوهشی باید مبنا و سرلوحه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در معاونت مدارس و مراکز مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در نشست شورای نظارت راهبردی مدارس غیردولتی با اشاره به سهم نظارت در بهبود عملکرد مدارس غیردولتی بیان کرد: نظارت باید در چند بخش راهبردی انجام شود. در استان‌ها باید شاخص‌ها تعریف و ارزیابی شود زیرا با ارزیابی می‌توان در مسیر درست قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخش دیگر نظارت، رویکرد اجرایی است که مربوط به رعایت استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌هاست.

کاظمی به ایجاد سامانه‌ای دقیق برای پایش و نظارت بر مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: انجام موارد فوق سبب می‌شود از کیفیت بالاتری در مدارس غیردولتی برخوردار شویم.

وی با اشاره به برخی رویکردهای این معاونت بیان کرد: با توجه به زحمات ارزنده‌ای که همکاران در این معاونت انجام می‌دهند اما گاهی ثبت‌نام‌ها در این مدارس سخت انجام می‌شود که باید این مسیر را تسهیل کرد و موانع برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید جهت گیری‌های کلان در مسیر مدارس غیردولتی روشن شود، افزود: بهتر است مدل توسعه این مدارس مشخص شود و اگر بناست رویکرد انقباضی باشد باید پیش از آن کار پژوهشی انجام شود. یعنی با هر سیاستی که در پیش می‌گیریم پیوست پژوهشی آن هم وجود داشته باشد.

کاظمی افزود: در این زمینه باید به دور از سلیقه‌گرایی و سیاست‌زدگی عمل کرد و بر اساس تکالیف قانونی تمامی امور پایه ریزی و انجام شود.

وی یادآورشد: توصیه می‌کنم در این مسیر؛ نقشه منسجم ذهنی و مبتنی بر پژوهش‌های علمی برنامه‌ریزی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پرهیز از دوقطبی‌سازی و پیشگیری از افت مدارس غیردولتی تاکید کرد: برای تمامی ماموریت‌های این حوزه، نقشه راهی طراحی شود و پس از آن با اولویت بندی مسیر کیفیت بخشی را در پیش بگیریم.

کاظمی تاکید کرد: تلاش ما باید بر تدوین سیاست‌گذاری و اجرای به موقع و در مسیر درست با رویکرد هوشمندسازی باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز