خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین خبر داد:

ارسال ۱۶۸۰ واحد خونی به مرزهای غربی کشور/ انجام ۵۵۸ عمل جراحی اورژانسی

ارسال ۱۶۸۰ واحد خونی به مرزهای غربی کشور/ انجام  ۵۵۸ عمل جراحی اورژانسی
کد خبر : ۱۵۲۴۲۳۶

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین از ارائه بیش از سه میلیون و ۲۸۳ هزار مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۷۷۸ نفر با علائم گرمازدگی در درمانگاه‌های پایانه‌های مرزی درمان شدند.

به گزارش ایلنا، جعفر میعادفر با بیان این مطلب، اظهار داشت: در ایام اربعین حدود سه میلیون خدمت بهداشتی شامل ۱۱۴ هزار بازرسی بهداشتی، ۵۰ هزار مورد آموزش بهداشتی به خادمان و دو میلیون و ۸۲۳ هزار مورد آموزش بهداشتی به زائران و۵۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به اتباع سایر کشورها، ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷ هزار و ۷۵۳ بیمار و مصدوم توسط اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: ۴۳ مصدوم و بیمار توسط بالگردها و هواپیماهای بال ثابت منتقل و ۴۸۰ مصدوم و بیمار ایرانی نیز از کشور عراق پذیرش و به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور از ارسال یک هزار و ۶۸۰ واحد خونی به مرزهای غربی کشور و پاسخگویی کامل به نیازهای مراکز درمانی در این زمینه خبر داد و گفت: در این مدت ۵ هزار و ۷۹۳ زائر در بیمارستانها بستری شدند و ۵۵۸ عمل جراحی اورژانسی انجام شد.

میعادفر به اعزام ۴۴۵ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی اشاره و عنوان کرد: ۳۱۵ زائر از خدمات رایگان دندانپزشکی و یک هزار و ۵۴۲ زائر نیز از خدمات رایگان آزمایشگاهی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در پوشش اربعین امسال و در مسیرهای منتهی به مرز‌های ورودی و خروجی غرب و شرق کشور به خصوص در پایانه‌های مرزی، ۲۶۴ هزار و ۱۹۹ نفر از زائران اربعین، خدمات لازم درمانی و پیش بیمارستانی توسط تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی را دریافت کردند و ۲۵۶ هزار و ۴۴۶ مصدوم و بیمار نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین ۷۳ درصد ماموریت‌های اورژانس در ایام اربعین در مرزهای ۸گانه را غیرترافیکی و ۲۷ درصد را ترافیکی دانست و گفت: ۲ درصد از خدمات گیرندگان اورژانس در این مدت یعنی ۶ هزار و ۲۶۶ نفر، اتباع سایر کشورها بوده اند.

به گفته وی گرمازدگی، بیماری‌های گوارشی، تنفسی، قلبی و مراقبت‌های مادران باردار، مهمترین علل مراجعه بیماران در این مدت در بخش سوانح غیرترافیکی بوده است. بیشترین خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به ترتیب در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و خسروی بوده است.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در روز ۴ شهریورماه در سراسر کشور، یادآور شد: برای این مراسم ۳۸۵ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۷۲ دستگاه موتورلانس و تیم‌های بهداشتی شامل بهداشت محیط و بیماری‌های واگیر، مستقر بودند و خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی به یک هزار و ۱۰۲ نفر انجام شد که ۹۲ بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز