خبرگزاری کار ایران

کاهش ابتلای زائران اربعین به بیماری‌های مختلف

کاهش ابتلای زائران اربعین به بیماری‌های مختلف
کد خبر : ۱۵۲۱۸۷۱

رئیس جمعیت هلال‌احمر از کاهش بیماری‌ها میان زائران اربعینی با توسعه مسایل بهداشتی و ارتقای خدمات درمانی در عراق خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند در دیدار با وزیر بهداشت عراق تاکید کرد: اربعین امسال، زائران حسینی از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده، کاملا رضایت دارند.

کولیوند افزود: از خدمات وزیر بهداشت کشور عراق و تمام همکاران ایشان در راهپیمایی اربعین حسینی تشکر می‌کنیم، کشور عراق در نجف کربلا، سامرا، کاظمین و تمام محورهای مواصلاتی و مرزها از تمام ظرفیت های خود برای خدمات رسانی به زائران در اربعین حسینی استفاده کرد.

وی ادامه داد: با همکاری و هم افزایی هلال احمر و وزارت بهداشت عراق، خدمات در سطح بالایی به زائران ارائه شده و تاکنون هیچ گزارشی از شیوع بیماری‌های واگیردار بین زائران گزارش نشده است. مسائل بهداشتی به صورت گسترده‌ای توسعه پیدا کرده و زائران هم رعایت می‌کنند.

همکاری هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت عراق برای خدمت به زائران اربعین

الحسناوی، وزیر بهداشت عراق با اشاره به اینکه خدمات سلامت به زائران حسینی در ایام اربعین امسال، حاصل همکاری و برنامه‌ریزی مشترک میان هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت عراق بوده است، از این همکاری مشترک برای خدمت شایسته به زائران اباعبدالله قدردانی کرد.

وی گفت: به مناسبت مراسم اربعین شهادت امام حسین(ع)، امروز با رئیس جمعیت هلال احمر ایران و هیئت همراه ایشان دیدار کردیم و گفت‌وگویی در مورد همکاری مشترک در مراسم اربعین و تلاش ها و خدمات ارائه شده هلال احمر ایران با همکاری وزارت بهداشت عراق برای درمان زائران ایرانی عزیز از زمانی که وارد کشورمان عراق می‌شوند تا زمانی که با سلامت و بی خطر کشور عراق را ترک کنند، داشتیم.

الحسناوی افزود: بدون شک همکاری برای خدمت به زائران در اربعین امسال با یک طرح از قبل برنامه ریزی شده میان وزارت بهداشت عراق و هلال احمر جمهوری اسلامی انجام شد.

وی با ابراز امیدواری که زیارت اربعین و طرح خدمات سلامت زائران به صورت عالی پیش برود، گفت: خدمات درمانی ایام اربعین که با همکاری طرفین در حال انجام است، به تمام زائران از جمله زائران ایرانی و زائران کشورهای عربی و عراقی ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت عراق در پایان با قدردانی از خدمات و زحمات اعضای هلال احمر ایران، دکتر کولیوند، رئیس این جمعیت و هیئت همراه وی در سفر به عراق، از ایجاد این همکاری دو جانبه پربار در راه ارائه خدماتی که شایسته زائران ابا عبدالله حسین (ع) است، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز