خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

«اربعین» پیوند دهنده دو ملت ایران و عراق است

«اربعین» پیوند دهنده دو ملت ایران و عراق است
کد خبر : ۱۵۲۱۵۶۲

وزیر کشور ضمن قدردانی از همه عوامل و کسانی که در امنیت بزرگترین کنگره جهان اسلام نقش دارند، گفت: اربعین پیوند عمیقی بین دو ملت ایران و عراق ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، اسکندر مومنی در نشست ستاد اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه، گفت: استانداری خوزستان تلاش زیادی به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و تردد آسان زائران از مرزهای شلمچه و چذابه کرد و امسال اتفاقات زیادی در مرزهای این استان برای تسهیل در تردد زائران رقم خورده است.

وزیر کشور با اشاره به حضور فرماندهان پلیس کشور در مرزها گفت: فراجا سهم زیادی در برقراری امنیت و سهولت تردد زائران برعهده دارد و امسال خدمات ارتقا بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشت ضمن اینکه استفاده از سامانه سجاد اتفاق خوبی برای تردد سریع زائران فراهم کرد.

مومنی در خصوص ممنوعیت ورود برخی داروها به کشور عراق گفت: در عراق برخی داروهایی که باید در دسترس برخی افراد باشد و از نظر سازمان‌های جهانی نیز مواد مخدر محسوب نمی‌شود، ممنوع است و با تمهیداتی که پیش‌بینی شده بود امسال از ورود این داروها به عراق جلوگیری شد.

وی بر اهمیت اتصال راه آهن ایران و عراق در استان خوزستان، بیان کرد: موضوع اتصال راه آهن شلمچه به کربلا در اولویت برنامه های دولت چهاردهم قرار دارد تا زائران از این طریق عازم کربلا شوند و مسیر دریایی خرمشهر به بصره نیز نیاز به تقویت دارد تا تردد زائران در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وزیر کشور در خصوص چهار خطه کردن جاده اهواز خرمشهر نیز گفت: این مسیر از محورهای پرتردد در سفر اربعین است و دولت تلاش دارد با چهار خطه کردن این محور تردد آسان و بی حادثه را برای زائران رقم بزند.

مومنی در خصوص تمهیدات ویژه و زیرساخت های مقابله با گرمای هوا گفت: باید تلاش شود سایه‌بان‌های موقت به سایه‌بان های ثابت تبدیل شود و پیاده‌روی زایران به نقطه صفر مرزی با توجه به گرمای هوا به حداقل برسد.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت چهاردهم برای توجه به مرزهای هشت گانه و تسهیل در تردد زوار مصمم است، گفت: توسعه و تکمیل طرح‌های اولویت دار اربعین در استان‌های مربوطه بخصوص در شلمچه پیگیری خواهد شد.

مومنی با قدردانی از دولت عراق گفت: از مسئولان عراقی تشکر می‌کنیم که هماهنگی و همکاری زیادی با ما داشتند تا کنگره بزرگ اربعین به خوبی انجام شود.

وی اظهار کرد: باید نقاط ضعف در اربعین امسال را برطرف کنیم تا برای سال‌های آتی این مشکلات را پیش رو نداشته باشیم و نشست های هماهنگی اربعین به صورت مرتب برگزار شود تا با برنامه ریزی بهتری برای این همایش بزرگ در سال آینده آماده شویم.

وزیر کشور امنیت پایدار در مرزها را حاصل تلاش نیروهای امنیتی در ایران و عراق دانست و افزود: نیروهای حشد الشعبی و نیروهای مردمی در عراق به ما کمک زیادی کردند تا این سفر با امنیت کامل برگزار شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز