خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ارزیابی سلامت روان و جسم رانندگان خودروهای سرویس مدارس

ارزیابی سلامت روان و جسم رانندگان خودروهای سرویس مدارس
کد خبر : ۱۵۲۰۳۳۷

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره ارزیابی رانندگان خودروهای سرویس مدارس توضیحاتی را ارائه کرد.

«شادی مالکی» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان سرویس مدارس از لحاظ سلامت روان و جسم نیز بررسی خواهند شد، گفت: رانندگان متقاضی برای سرویس مدرسه چه رانندگان شرکت‌های پیمانکار متقاضی و چه رانندگان دیگر همه مورد ارزیابی سلامت جسم و روان قرار خواهند گرفت. البته رانندگانی که دارای تاکسی بوده و به اصطلاح راننده تاکسی هستند از این ارزیابی مستنثی هستند، چراکه این افراد گواهی اشتغال به کار دارند و دیگر نیازی ندارند این پروسه را برای یکبار دیگر طی کنند.

وی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سپند گفت: این سامانه در اختیار وزارت کشور است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: اما سایر رانندگان متقاضی برای فعالیت در ناوگان سرویس مدارس باید حتما یک سری مدارک را بارگذاری کنند که مهمترین آن‌ عدم سوءپیشنیه، گواهی‌ عدم سوءمصرف مواد مخدر، گواهی حوزه سلامت، گواهی نامه معتبر راهنمایی و رانندگی و… از مواردی است که در سامانه قید شده است و رانندگان باید نسبت به بارگذاری این مدارک در سامانه اقدام کنند.

مالکی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ممکن است پروسه دریافت این گواهی‌ها زمانبر باشد ما به شرکت‌های پیمانکار و رانندگان متقاضی اعلام کرده‌ایم که هرچه سریعتر نسبت به دریافت این گواهی‌ها اقدام کنند تا در زمان بارگذاری مدارک در سامانه با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

وی ادامه داد: تمام رانندگان اسنپ و تپسی که قصد دارند به عنوان راننده سرویس مدارس فعالیت کنند باید این پروسه را طی کنند ما با شرکت‌های اسنپ و تپسی و شرکت‌هایی که خدمات حمل و نقل اینترنتی ارائه می‌دهند نیز در همین زمینه مکاتبه نیز داشته‌ایم. درست است که شرکت برای این موضوعات ساز و کاری را در نظر گرفته است، اما اگر راننده شاغل در این شرکت‌ها قصد دارد به عنوان راننده سرویس مدارس در این بخش فعالیت کند باید حتما مورد تایید صلاحیت قرار گیرد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال در خصوص رانندگانی که از سوی پلیس به عنوان راننده متخلف شناسایی و به شهرداری معرفی می‌شوند چه اقدامی صورت می‌گیرد؟ گفت: براساس نوع تخلف برابر آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزی برخورد لازم صورت می‌گیرد یعنی در واقع در آیین‌نامه گام به گام تمام موارد تخلفات عنوان شده است که درخصوص هر موضوعیتی برابر آن با تخلفات برخورد می‌شود.

مالکی در پاسخ به این سوال که آیا مدرسه می‌تواند بدون هماهنگی با سازمان تاکسیرانی نسبت به کارگیری رانندگان برای سرویس مدرسه اقدام کند، گفت: هیچ مدرسه‌ای نمی‌تواند این کار را بدون هماهنگی با ما انجام دهد. امسال اداره کل آموزش و پرورش نیز این مشکل را ابلاغ کرده است. در واقع براساس مصوبه هیات وزیران تمام خدمات سرویس دانش آموزی باید از طریق شهرداری مدیریت و راهبری شود و بنابراین مدارس نباید راسا با این مدارس وارد قرارداد شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز