خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت بساط‌گستری دستفروشان در مسیر جاماندگان اربعین

ممنوعیت بساط‌گستری دستفروشان در مسیر جاماندگان اربعین
کد خبر : ۱۵۲۰۱۸۸

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران برنامه‌های انتظامی و مراقبتی این یگان در روز مراسم جاماندگان اربعین را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، جلسه ای با حضور سیدهادی موسوی مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، معاونین و فرماندهان مناطق و سازمان ها با محوریت تامین نظم و امنیت مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد.

سیدهادی موسوی فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با بیان اینکه راهپیمایی مردمی در اربعین سرور و سالار شهیدان آثار فرهنگی بی نظیری دارد، گفت: انسجام بخشی دینی و انتقال مولفه های ارزشی قیام حسینی به دیگر ادیان، میل به ایثار و فداکاری و ارائه چهره واقعی از شیعه و اسلام به دنیا از جمله این آثار است.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه از آنجایی که تعداد زیادی از عاشقان و دلدادگان آن حضرت به دلایل مختلف موفق به حضور در مراسم پیاده روی عظیم نمی شوند، گفت: مراسمی تحت عنوان جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) همچون سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت با اشاره به اینکه پشتیبانی انتظامی از برنامه‎ های شهرداری و تامین نظم از جمله ماموریت های ذاتی این یگان است، گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور فراهم کردن محیط امن برای شهروندان در طول مسیر راهپیمایی تا حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) از جمله محورهای اصلی ماموریت یگان است.

موسوی با بیان اینکه در مراسمی مانند پیاده روی جاماندگان اربعین تعداد قابل توجهی از بساط گستران و دستفروشان با مغتنم شمردن شرایط و ازدحام جمعیت در طول مسیر برگزاری مراسم حضور یافته و کالای مورد نظر خود را عرضه می کنند، گفت: در این زمینه با همکاری عوامل شهربان از ورود این افراد در مسیر راهپیمایی جلوگیری خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری مطلوب این مراسم با همکاری سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی نسبت به جمع آوری متکدیان، معتادین متجاهر و کارتن خواب ها در طول مسیر پیاده روی اقدام خواهد شد، گفت: این افراد بعد از جمع آوری به مراکز مربوطه نظیر یاور شهرها منتقل خواهند شد.   

فرمانده یگان حفاظت، پوشش مراقبتی و انتظامی از ایستگاه های صلواتی و غرفه های فرهنگی شهرداری تهران در طول مسیر راهپیمایی را از دیگر برنامه های این یگان برای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین اعلام کرد و گفت: در مترو نیز عوامل یگان حفاظت ضمن اجرای وظایف ذاتی خود پوشش و کنترل های مراقبتی لازم را در دستور کار خود خواهند داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز