خبرگزاری کار ایران

زائران پاکستانی زمان ورود به ایران، معاینه می‌شوند

زائران پاکستانی زمان ورود به ایران، معاینه می‌شوند
کد خبر : ۱۵۱۸۰۲۵

رئیس سازمان اورژانس کشور و رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین از پایش و کنترل دقیق زائران پاکستانی که از طریق پایانه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان وارد ایران می‌شوند، خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جعفر میعاد فر ضمن اعلام این خبر گفت: ایستگاه‌های مراقبت بهداشتی در مرزهای میرجاوه و ریمدان برای جلوگیری از ورود بیماری‌های مسری به کشور مستقر شده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت ویژه ایام اربعین، زائران پاکستانی که وارد پایانه مرزی میرجاوه و ریمدان می‌شوند، تحت دو نوع مراقبت بهداشتی شامل مراقبت حشره‌شناسی و انسانی قرار می‌گیرند.

میعادفر با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه پشه آئدس در منطقه تله‌گذاری شده، مشاهده نشده است، افزود: در بخش مراقبت حشره‌شناسی، پایش تخم، لارو و پشه‌های بالغ در دستور کار قرار دارد و با استفاده از سطل‌های مشکی رنگ که توسط همکاران مراکز بهداشتی به عنوان تله برای جذب پشه‌های ماده استفاده می‌شوند، عملیات صید و بررسی پشه‌ها انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در زائرسراهای پایانه مرزی میرجاوه، ملحفه‌های سفیدی پهن می‌شود و پس از استفاده از حشره‌کش‌ها، حشرات صید شده برای بررسی بیشتر و شناسایی پشه آئدس به آزمایشگاه حشره‌شناسی منتقل می‌شوند. این فرآیند در داخل اتوبوس‌های پاکستانی نیز اجرا می‌شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در ادامه به مراقبت‌های انسانی اشاره کرد و گفت: در پایانه های مرزی میرجاوه و ریمدان، هر زائری که از کشور پاکستان وارد ایران می‌شود، از نظر علائم بالینی نظیر تب، لرز، کاهش هوشیاری، راش‌های پوستی و تب خونریزی‌دهنده معاینه می‌شود و در صورت مشاهده هر یک از این علائم، تست‌های آزمایشگاهی لازم گرفته شده و در صورت مثبت بودن نتایج، آن زائر، قرنطینه و از ورود وی به ایران جلوگیری خواهد شد.

میعادفر همچنین به آموزش‌های داده شده در خصوص بیماری‌های مسری و تب دنگی به کارکنان پایانه‌های مرزی، نیروهای نظامی و انتظامی، امدادگران هلال احمر و مسئولان کاروان‌های زیارتی، اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها در جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و حفظ سلامت عمومی زائران انجام گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز