خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

افزایش ۱۵ درصدی تردد به سمت مرزها برای سفر اربعین

افزایش ۱۵ درصدی تردد به سمت مرزها برای سفر اربعین
کد خبر : ۱۵۱۷۶۱۹

جانشین پلیس راه کشور از افزایش ترددها به سمت مرزهای کشور برای سفر اربعین خبر داد.

سرهنگ محبی، جانشین پلیس راه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت تردد به سمت مرزهای عراق گفت: از ۱۶ مردادماه یعنی روزی که طرح اربعین شروع شده است تا پایان روز گذشته ۲۳ مردادماه بیشترین خروج از مرز مهران صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: ۴۶ درصد از زائران از مرز مهران به سمت کربلا تردد داشته‌اند. ۹۶.۵ درصد زائران در این مدت نیز از طریق زمینی تردد کرده‌اند. همچنین در این مدت تردد ۳.۵ درصد زائران به صورت هوایی بوده است.

جانشین پلیس راه کشور درباره تردد به سمت مرزهای کشور گفت: در این مدت تردد به سمت استان‌های مرزی یعنی خوزستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد داشته‌ایم. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم تردد به سمت استان‌های مرزی در بازه ۲۵ تا ۳۰ مرداد برای سفر به عراق به اوج خود برسد.

سرهنگ محبی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی ۲۶ مرداد تا ۳۱ مرداد شاهد تلاقی دو موج رفت و برگشت و تجمع زائران در مرزها و محورهای مواصلاتی به مرزها خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بیشترین علل وقوع تصادفات در این مدت گفت: از ۱۶ مرداد تا روز گذشته ۲۳ مرداد بیشترین علل وقوع تصادفات‌ عدم توجه به جلو، واژگونی، انحراف به چپ، خستگی و خواب‌آلودگی بوده است. بیشترین تصادفات در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و همدان بوده است.

جانشین پلیس راه کشور درباره خودروهای رها شده در مرز گفت: زائرانی که به مرز مهران مراجعه می‌کنند با توجه به اینکه پارکینگ به اندازه کافی پیش‌بینی شده است و حدود ۴۰۰ هکتار پارکینگ در نظر گرفته شده است خودروی خود را در پارکینگ پارک کنند و با خاطری آسوده به سمت کربلا سفر کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز