خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خبر داد:

پیش بینی حضور ۵۰۰ هزار نفر در آیین بدرقه اربعین در میدان آزادی

پیش بینی حضور ۵۰۰ هزار نفر در آیین بدرقه اربعین در میدان آزادی
کد خبر : ۱۵۱۷۵۱۲

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: پیش بینی می‌شود در آیین بدرقه اربعین در روز پنجشنبه ۲۵ مرداد بیش از ۵۰۰ هزار شهروند با حضور در میدان آزادی تجمع باشکوهی را رقم بزنند که ضرورت دارد همه مجموعه‌های دست اندرکار این آیین با همه امکانات به شهروندان خدمت رسانی کنند.

به گزارش ایلنا، محمدامین توکلی‌زاده در جلسه هماهنگی آیین بدرقه زوار حسینی که در برج آزادی برگزار شد، افزود: احساس می‌کنیم حضور مردم در آیین امسال ما را غافلگیر کند چرا که اگر جمعیتی را که در ۱۵ روز گذشته در محرم شهر حضور پیدا کردند را در نظر بگیریم و آمار سال گذشته را لحاظ کنیم، کف پیش بینی جمعیت شرکت کننده معادل سقف جمعیتی سال گذشته بوده بنابراین لازم است با پیش بینی امکانات و تامین ادوات لازم برای استقبال از نیم میلیون شهروندان پایتخت برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه محرم شهر و بدرقه اربعین اکنون به نقطه اتصال با یکدیگر رسیده‌اند، اضافه کرد: ابر پروژه فرهنگی و اجتماعی محرم شهر در روزهای نخست با استقبال روزانه ۱۵ هزار نفر رو به رو شد اما با گذشت دو هفته از اجرای آن شاهد حضور و استقبال ۳۰ هزار نفر در هر شب هستیم که چنین استقبالی از یک برنامه فرهنگی بی نظیر است و نشان می‌دهد که هدفگذاری این برنامه به درستی انجام شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به اثربخشی رویداد محرم شهر در میدان آزادی بر مردم و خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: مردم محرم شهر را دریافته‌ و محل اجرای آن را به محلی برای برگزاری دورهمی‌های خانوادگی خود تبدیل کرده‌اند در چنین شرایطی لازم است خدمات به مردم در محرم شهر با بهترین کیفیت ارایه شود.

وی به دلایل استقبال مردم از محرم شهر و برنامه‌های آن اشاره کرد و گفت: خدماتی که در محرم شهر ارایه می‌شود دارای چند بعد و لایه مختلف است، ارایه خدمات فرهنگی، آموزشی، تفریحی، اجتماعی و هنری باعث شده مخاطبان وسیعی در محرم شهر بتوانند از برنامه‌ها استفاده کنند، اتفاقی که موجب افزایش روزانه تعداد بازدیدکنندگان از این رویداد شده است.

توکلی‌زاده در ادامه با اشاره به برگزاری آیین بدرقه زوار حسینی در میدان آزادی، بر کیفی‌سازی حداکثری برنامه‌های اصلی و جانبی آن تاکید کرد و افزود: سال گذشته در اقدامی ارزشمند به مسافران فرودگاه پیامکی مبنی بر تغییر مسیر به سمت فرودگاه برای انجام پروازها ارسال شد و به افرادی که در مهمانی غدیر و امام رضایی‌ها در ترافیک معطل شده بودند گل اهدا و از بابت ترافیک پوزش خواسته شد، این رفتارها و نهادینه کردن این فرهنگ به کیفی سازی رویدادها و افزایش رضایت مردم منجر خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر اهمیت توجه به رسانه و نهادینه کردن شعار محوری اربعین امسال تاکید کرد و یادآور شد: در حوزه رسانه پویش «لشکر حسین، لشکر قدس» را داریم که این پروژه مکمل اجتماع در بین الحرمین است، در تولید محتوا باید از میدان آزادی کار را شروع و به بین الحرمین رساند.

به گفته وی، تولید محتواهای لشکرحسین، لشکر قدس در کنار دیگر محتواهایی با این مضمون از جمله سرود و محصولات دیگر در رویداد بدرقه اربعین باید رسانه‌ای شود.

توکلی زاده با بیان اینکه لازم است در رویداد بدرقه زوار اربعین در میدان آزادی نام و یاد شهدا به‌خوبی زنده نگه داشته شود، اظهار کرد: برای شهدای خدمت، شهید هنیه و شهدای اسلام لازم است دو ‌حجله مفصل طراحی و اجرا شود تا نام و یاد شهدا فراموش نشود.

وی بر اهمیت ایمنی و امنیت در برگزاری رویداد بدرقه زوار اربعین در میدان آزادی تاکید کرد و ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا ایمنی تاسیسات و تجهیزات مورد نیاز مردم تامین شود تا مشکلی در روند اجرای برنامه‌ها به وجود نیاید.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز گفت: بیش از دو هفته از آغاز محرم شهر گذشته است و اکنون در اوج روزهای فعالیت خود قرار دارد.

مصطفی زیبایی نژاد با اشاره به برگزاری دو دوره از این رویداد افزود: دومین آیین بدرقه امسال ۲۵ مرداد از ساعت ۲۰ در میدان آزادی با اقامه نماز مغرب و عشا آغاز و تا ساعت ۲۳ ادامه خواهد داشت.

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز گفت: سیاه چادر اقوام با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مراسم بدرقه زوار اربعین حضور خواهند داشت.

امیر قاسمی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه ای ازسوی ستاد گردشگری در اربعین تدارک دیده شده است، افزود: توزیع بلیط‌های رایگان یا دارای تخفیف بازدید از اماکن گردشگری پایتخت، توزیع نقشه مسیر اربعین و موکب‌های در مسیر از جمله اقداماتی است که در غرفه‌های ستاد گردشگری در آیین بدرقه زوار اربعین حسینی انجام خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: براساس برآورد انجام شده در میدان آزادی براساس مساحت ۸۳۱ هزار نفر امکان حضور همزمان در میدان را دارند.

علی نصیری افزود: حداقل نفرات ۲۱۰ هزار و حداکثر ۸۳۱هزار نفر است و لازم است به این موضوع به شکل ویژه توجه شود، با توجه به پیش بینی حضور گسترده مردم در این مراسم باید به موضوعات ایمنی توجه شود.

آیین بدرقه زوار اربعین حسینی پنجشنبه ۲۵ مرداد از ساعت ۲۰ تا ۲۳ در میدان آزادی برگزار می‌شود. ‌

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز