خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه:

توسعه مجتمع‌های ایستگاهی رفاه اجتماعی و اقتصادی شهر را به‌دنبال دارد

توسعه مجتمع‌های ایستگاهی رفاه اجتماعی و اقتصادی شهر را به‌دنبال دارد
کد خبر : ۱۵۱۷۳۱۲

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه با تأکید براینکه توسعه مجتمع‌های ایستگاهی رفاه اجتماعی و اقتصادی شهر را به‌دنبال دارد، گفت: اهداف اجتماعی، زیست‌محیطی و رفاه اقتصادی شهر نظیر خلق فضاهای شهری امن، سرزنده و تأمین خدمات مورد نیاز کاربری‌های پیرامونی از مهمترین اهداف ساخت مجتمع‌های ایستگاهی در تهران است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه، شورای هماهنگی معاونین حمل‌ونقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با حضور میثم نوروزیان سرپرست این شرکت، گلشنی مدیرکل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق معاونت ترافیک و علی‌اصغر کمالی‌زاده شهردار منطقه ۴ برگزار شد.

میثم نوروزیان در این نشست در تحلیل وضع موجود شبکه حمل‌ونقل همگانی انبوه‌بر تهران گفت: هم اکنون ۷ خط مترو به طول ۲۵۷ کیلومتر، ۹ خط اتوبوس تندرو به طول ۱۶۵ کیلومتر و ۳ خط مترو حومه‌ای به طول ۹۲ کیلومتر در تهران فعال هستند که از این تعداد بیشترین فراوانی را با پوشش جمعیت ۹۰.۷ درصد در منطقه ۱۲ داریم. همچنین مناطق ۱۸، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ کمتر از ۳۰ درصد پوشش جمعیت دارند.

وی درخصوص ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی در طرح TOD، این مجتمع‌ها را به‌عنوان یکی از راهکارهای همسو با توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی عنوان کرد و افزود: طبق طرح جامع شهر تهران «مجتمع ایستگاهی ساختاری چند منظوره برای ایجاد مجتمع‌های تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، تفریحی و مسکونی در کنار ایستگاه‌های حمل‌ونقل همگانی انبوه‌بر است که امکان سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل عمومی مترو و قطار شهری را افزایش داده و با ایجاد پیاده‌روهای جذاب و ایمن، دسترسی مناسبی بین این مجتمع‌ها و ایستگاه‌ها برقرار کرده و درنهایت سفرهای انجام شده با وسیله حمل‌ونقل همگانی را افزایش می‌دهد.

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه ادامه داد: بنابراین توسعه براساس حمل‌ونقل همگانی روشی است برای متمرکز کردن جمعیت در کنار ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی و کاهش وابستگی آن‌ها به وسیله نقلیه شخصی. در این روش مجتمع‌ها به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که فاصله آن‌ها تا ایستگاه حمل‌ونقل همگانی کمتر از ۸۰۰ متر باشد و امکان سفر با دوچرخه و پیاده برای تمامی ساکنان و شاغلان آن ناحیه فراهم باشد.

نوروزیان اهداف اجتماعی، زیست‌محیطی و رفاه اقتصادی شهر نظیر خلق فضاهای شهری امن، سرزنده و تأمین خدمات مورد نیاز کاربری‌های پیرامونی کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش استفاده از خودروی شخصی را از مهمترین اهداف ساخت مجتمع‌های ایستگاهی در تهران عنوان کرد و گفت: تاکنون در این شرکت ۳۰ مصوبه کمیسیون ماده ۵، ۵۰ پروانه ساختمان و ۳۳ واگذاری انجام شده است.

وی مجتمع ایستگاهی ابن‌سینا در همجواری ایستگاه متروی دروازه شمیران، مجتمع ایستگاهی تین در همجواری ایستگاه متروی دکتر شریعتی، مجتمع ایستگاهی قلهک در همجواری ایستگاه متروی قلهک و مجتمع ایستگاهی تیراژه ۲ در همجواری ایستگاه متروی شهید مدنی را از نمونه‌های مجتمع‌های ایستگاهی در شهر تهران عنوان کرد.

سرپرست شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران و حومه درخصوص برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: تحقق تکالیف ابلاغی برای ۵ پروژه در مناطق ۴، ۶، ۱۱ و ۱۲؛ تعریف امکان‌سنجی و طراحی ۹ مجتمع ایستگاهی در مناطق ۵، ۷، ۸، ۱۴، ۱۸ و ۲۰ برای سال آینده؛ بررسی خطوط توسعه (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) به‌منظور جانمایی درست ایستگاه‌ها و شناسایی پتانسیل‌های موجود و تعریف و احصاء مجتمع‌های ایستگاهی کوچک مقیاس از جمله برنامه‌های در دست اقدام این شرکت است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز